مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مشهد و خرید فرش ماشینی کاشان همچنین معرفی فرش نگین مشهد و فرش زمرد مشهد
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی و معرفی معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه ها

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

بهترین جهیزیه با قیمتی ارزان

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹ ب.ظ

 

خرید جهیزیه  ماراتن نفس گیریست  که برای هر شخص در طول زندگی معمولا یکبار بیشتر اتفاق نمی افتد. لوازم خانگی که برای جهیزیه خریداری می کنید، چیزهایی هستند که سال های سال قرار است با آنها کار کنید و سر و کار داشته باشید. به همین خاطر بهتر است در انتخاب و خرید جهیزیه به فوت و فن کار آشنا باشید تا به جای اینکه هر روز با دیدن اشتباهاتی که در خرید جهیزیه کرده اید حسرت بخورید، تجربه ای شیرین در خاطر شما از اینکار تداعی شود و از آن احساس رضایت داشته باشید. این مقاله زنبیل به فوت و فن و نکاتی اختصاص دارد که هنگام خرید جهیزیه، چه به لحاظ اقتصادی و چه از نظر کاربرد وسایل در خانه، برایتان مفید خواهد بود.

 

۱. خرید اینترنتی مطمئن

 

در خرید اینترنتی، برای پیشگیری از افتادن به دام کلاهبرداران قبل از هر چیز، وجود نماد اعتماد الکترونیکی را در سایت مورد نظر بررسی کنید و با کلیک روی نماد اعتماد مشخصات و تاریخ اعتبار فروشگاه را چک کنید. به شرایط پرداخت در خرید اینترنتی دقت کنید که امکان پرداخت در محل و آنلاین هر دو وجود داشته باشد. قیمت های سایت های مختلف را با هم مقایسه کنید از شرایط گارانتی محصول و شرکت خدمات دهنده اطلاع پیدا کنید تا گارانتی، شرکت خدمات دهنده و فروشنده ای را پیدا کنید که از سایرین معتبر تر است.

 

خرید اینترنتی جهیزیه

 

۲. تناسب با محیط خانه

 

به فضای اتاق های خانه، از نظر طول، عرض و ارتفاع توجه کنید تا به ویژه در خرید لوازم خانگی بزرگ بعدا دچار مشکل در جای دادن آنها در خانه نشوید. یکی از مواردی که بسیاری از افراد از آن غافل هستند دربهای وسایل خانه هستند مثلا وقتی یخچال فریزر انتخاب می کنید به جز ابعاد، باید حواستان باشد هنگام باز شدن درب یخچال چقدر از فضای آشپزخانه درگیر می شود. دکوراسیون منزل شما خواه ناخواه تحت تاثیر لوازمی است که در آن قرار می دهید پس در انتخاب وسایل تا حد امکان سعی کنید هارمونی و هماهنگی بین رنگ و لعاب وسایل و محیط خانه را رعایت کنید.

 

۳. خرید سر فرصت و بدون عجله

 

لزومی ندارد که فرآیند خرید جهیزیه حتما در یک روز تمام شود. وقتی عجله زیادی در خرید وسایل داشته باشید ناخودآگاه دقت شما پایین می آید و باعث می شود در مواردی لوازم اضافی خریداری کنید و برعکس بعضی لوازم ضروی را از قلم بیندازید. از طرف دیگر اگر عجولانه عمل کنید احتمالا خیلی زود احساس پشیمانی به سراغ شما می آید که چرا آن چیزی که دوست داشتید را نخریده اید. بنابراین کمی شکیبا باشید و سر فرصت و به تدریج خریدتان را انجام دهید.

 

۴. نحوه ارسال

 

به روش ارسال، دقت کنید که قرار است چه زمانی و چگونه کالا به دستتان برسد. زمانبندی تحویل را به گونه ای تنظیم کنید که حتما خودتان در منزل حضور داشته باشید تا بتوانید کالا را صحیح و سالم تحویل بگیرید. قبل از ارسال مطمئن شوید هزینه ارسال دقیقا چقدر می شود تا در زمان دریافت مجبور به جر و بحث با مامور ارسال نباشید.

 

۵. مصرف انرژی

 

یکی از مواردی که در زمان خرید عده ای به آن اهمیت نمی دهند، رده مصرف انرژی دستگاه هایی است که خریداری می کنند. شاید در زمان خرید این موضوع به چشم نیاید اما با گذر زمان و استفاده از آنها، کم کم وسایلی که مصرف انرژی بالاتری دارند، تاثیر خود را روی قبوض خدماتی شما نشان می دهند و می بینید که به خاطر عدم توجه به این موضوع حالا اینجا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 

۶. تخفیف ها و فروش های ویژه

 

در فروشگاه های اینترنتی و حضوری در زمانهای مشخصی از سال طرح های تخفیفی و فروش ویژه اجرا می شود. اخبار مربوط به تخفیف های روز را دنبال کنید تا موقع خرید بتوانید از آنها بهره شوید. به این نکته دقت کنید که داشتن تخفیف دلیلی بر این نیست که بخواهید کالای بی کیفیت یا بدون گارانتی خریداری کنید پس در کنار تخفیف از اصالت کالا نیز اطمینان حاصل کنید.

 

۷. چانه زدن

 

هنگام خرید با فروشنده وارد مذاکره شده و از چانه زدن هراسی نداشته باشید. با وجود رقابتی بودن قیمت ها در بسیاری از لوازم خانه برخی فروشندگان کماکان با توجه به تیپ و قیافه شما تصمیم می گیرند چه قیمتی به شما اعلام کنند! وقتی شما از فروشگاه های دیگر قیمت کالا را گرفته باشید، دستتان بازتر بوده و بهتر میتوانید چانه بزنید. از طرفی حتی اگر با فروشنده ای دندان گرد مواجه بودید مطرح کردن درخواست تخفیف ضرری برای شما ندارد و در بدترین حالت ممکن، همان قیمت اعلامی را باید پرداخت کنید و چیزی را از دست نمی دهید.

 

۸. مشخص کردن امکانات مورد نیاز

 

قبل از اینکه شروع به خرید کنید، در مورد هر کدام از وسایل برای خودتان مشخص کنید که به چه امکاناتی در آن وسیله در خانه نیاز دارید و چه امکاناتی ضروری نیستند. به این صورت در زمان خرید با دیدن یک امکان نه چندان کاربردی روی یک مدل وسوسه نمی شوید که هزینه مضاعفی برای آن پرداخت کنید.

 

 

۹. تعیین مدل ها و برند های دلخواه

 

پیش از مراجعه به فروشگاه، چند مدل و چند برند را کاندید خرید برای هر یک لوازم جهیزیه کنید. شما وقتی از قبل میدانید چه مدل ها و چه برندهایی را مد نظر دارید، دیگر تحت تاثیر حرف فروشنده یا ظاهر یک آگهی پر زرق و برق تصمیمتان را عوض نمی کنید و با آرامش خاطر خرید می کنید.

 

۱۰. انتخاب زمان مناسب خرید

 

یکی از مواردی که در قیمت کالاهایی که خریداری می کنید تاثیرگذار است زمان خرید آنها در طول سال است. مثلا لوازم گرمایشی معمولا با شروع فصل سرما و لوازم سرمایشی با شروع فصل گرما با افزایش قیمت مواجه می شوند. پس بهتر است زمانی از سال را برای خرید انتخاب کنید که با مشکل رشد قیمت این وسایل رو به رو نباشید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۲:۵۹
بختیار مرادی

بهترین ماشین ظرفشویی مناسب کارهای خانه

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲ ب.ظ

 

در زمانی که تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی می‌گیرید پرسش‌های بسیاری در ذهنتان مطرح می‌شود و کاملا سر در گم می‌شوید؛ احتمالا خواهید پرسید کدام ماشین ظرفشویی بهتر است، کدام برند را انتخاب نمایم، ظرفشویی بهتر است چند نفره باشد، ظرفشویی که می‌خواهم بخرم چه امکاناتی دارد، آیا محصول گارانتی دارد و سوالاتی از این قبیل. ما در مقاله‌ی زیر سعی کرده‌ایم همه گزینه‌های پیش رو برای خریدی مطمئن و رضایت بخش را در اختیار شما قرار داده و پاسخگوی کامل سوالات شما باشیم. فروشگاه اینترنتی کالاگر  شما را به خواندن ادامه‌ی مطلب دعوت می‌کند.

 

ماشین ظرفشویی دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

 

نحوه‌ی کار این دستگاه به این صورت است که با چینش ظروف در داخل آن و دادن برنامه‌ی مورد نیاز به آن و سپس لمس دکمه‌ی استارت به طور خودکار شروع به شستن ظروف می‌کند. ظرفشویی این کار را با استفاده از مواد شوینده و تکنولوژی‌های خاص انجام داده و با آب پاشی سریع و قدرتمند فرآیند آبکشی را انجام می‌دهد و در نهایت آب کثیف باقی مانده را تخلیه می‌کند. در بسیاری از ظرفشویی‌ها با توجه به برنامه‌ای که ما به آن داده‌ایم فرایند خشک شدن ظروف در پایان انجام می‌گیرد.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای همه افراد و هرآنچه که باید در مورد ظرفشویی بدانید

 

کدام برند بهتر است؟

 

خب ما نمی‌خواهیم در مورد برند به شما جهت فکری بدهیم و یا به اصطلاح شما را به خرید یک برند خاص رهنمون نماییم. نکته‌ای که باید در این زمینه در نظر بگیرید این است که یک برند شناخته شده را انتخاب نمایید که کاربران زیادی از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند. برای مثال امروزه ظرفشویی‌های ساخت سامسونگ، بوش، ال‌جی و دوو بسیار معروف شده‌اند. توجه داشته باشید این مطلب به تنهایی برای خرید ماشین ظرفشویی کافی نیست بلکه مولفه‌هایی همچون قابلیت‌های دستگاه، ظرفیت، سلیقه شخصی، قدرت خرید و ... حائز اهمیت است.

 

به صورت کلی از نظر طراحی چند نوع ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد؟

 

طراحی بدنه و نحوه قرارگیری دستگاه در فضای آشپزخانه یک فاکتور مهم و کلیدی در انتخاب نوع ماشین ظرفشویی است. باید گفت در حالت کلی خریداران با سه نوع دستگاه روبرو خواهند بود:

 

  • ماشین ظرفشویی توکار:

 

ماشین ظرفشویی توکار جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین ظرفشویی در بازار است که به صورت کاملا مدرن در فضای بین کابینت‌ها و زیر صفحه آن قرار می‌گیرد و فضای کمی را نسبت به مدل مبله اشغال می‌کند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و یک دست داشته باشند گزینه‌ای مناسب است.

 

  • ماشین ظرفشویی رومیزی:
  • این نوع ماشین ظرفشویی روی کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. خرید این ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت که زیاد اهل مهمانی نیستند مناسب خواهد بود چرا که ظرفیت زیادی ندارد. قیمت این مدل به نسبت ظرفشویی ایستاده ارزانتر است.
  • ماشین ظرفشویی ایستاده:

 

این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر پر فروش‌ترین نوع در بازار است. این ماشین ظرفشویی مناسب خانواده‌های پر جمعیت خواهد بود. در هنگام خرید این مدل‌ها دقت کنید که دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای همه افراد و هرآنچه که باید در مورد ظرفشویی بدانید

 

در هنگام خرید در مورد ویژگی‌های ماشین ظرفشویی سعی کنید سوالات زیر را بپرسید

 

  1. آیا ظرفشویی سیستم فیلترینگ آب دارد؟ بسیاری از خانم‌ها نگران ماندن قطره‌های آب بر روی ظروف هستند. سیستم فیلترینگ آب علاوه بر حذف لکه‌ها، چربی‌ها را به سرعت پاک کرده و مصرف مواد شوینده را کاهش می‌دهد.
  2. از چند سبد برخوردار است؟ سبدهای شستشو برای جا دادن قاشق و چنگال، بشقاب و ... هستند. معمولا ظرفشویی‌ها دو طبقه یا سه طبقه هستند، بنابراین انتخاب بر اساس نیاز شما خواهد بود. در ضمن سبدی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد کار شما را خیلی ساده‌تر کرده و ظروف را راحت‌تر جا می‌دهد ضمن اینکه امکان شستشوی قابلمه با آن ظرفشویی مهیا می‌شود، پس در این مورد هم سوال کنید.
  3. شستشوی بهداشتی دارد؟ برخی از ماشین ظرفشویی‌های قدیمی‌تر گزینه شستشوی بهداشتی نداشتند و از این رو کاربر خودش ماده ضدعفونی کننده را به دستگاه اضافه می‌کرد. خوشبختانه ماشین ظرفشویی‌های جدید از این برنامه برخوردار هستند، اما برای اطمینان حتما سوال کنید.
  4. مخزن دستگاه چه جنسی دارد؟ مخزن‌های ماشین ظرفشویی از دو نوع پلاستیک و استیل ساخته می‌شوند. بهتر است ماشین ظرفشویی استیل را انتخاب کنید چرا که زنگ نمی‌زند و ماندگاری طولانی خواهد داشت.
  5. سیستم کنترل بخار دارد؟ بعضی از ماشین‌های ظرفشویی از این کارکرد برخوردار نیستند و در هنگام باز کردن درب بخار زیادی را خارج کرده و ممکن است باعث سوختگی دستتان شوند، این بخار در نهایت به صورت قطره روی ظروف ظاهر شده و لکه ایجاد می‌کند. بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید.
  6. قابلیت شستشوی میوه دارد؟ تعدادی از ظرفشویی‌های جدید با دارا بودن این برنامه خیال شما را از بابت شستشوی میوه و ضدعفونی آن راحت می‌کنند.
  7. چند نفره است؟ ماشین‌های ظرفشویی‌ گنجایش مختلفی دارند؛ 6، 8، 12، 13، و 14 نفره. برای خرید حتما نیاز خود را در نظر بگیرید تا بعدا پشیمان نشوید. البته در حال حاضر بیش 90 درصد ظرفشویی‌های موجود در بازار 14 نفره هستند و مدلی با گنجایش بیشتر وجود ندارد.
  8. تعداد برنامه‌های شستشو: هر چه که تعداد برنامه‌های دستگاه بیشتر باشد شما از کارایی بهتری بهره‌مند خواهید شد، برنامه‎‌های شستشو شامل؛ شستشوی بهداشتی، شستشو با تاخیر، شستشوی سریع و شستشوی اقتصادی و ... می‌شود.
  9. رتبه مصرف انرژی دستگاه چقدر است؟ رتبه انرژی A، A+، A++ و A+++ گویای مصرف انرژی کم دستگاه است. دستگاه دارای رده انرژی +++A پایین‌ترین سطح مصرف انرژی دارد، این ویژگی در بیشتر ماشین‌های ظرفشویی بوش دیده می‌شود.
  10. خشک کن دارد؟ دستگاه‌های دارای این قابلیت مصرف انرژی بالایی دارند اما به هر حال ظروفی خشک، براق و تمیز را تحویلتان می‌دهند.
  11. شستشوی هوشمند دارد؟ برخورداری از این ویژگی مصرف آب را کاهش می‌دهد.
  12. گارانتی دارد؟ برای اطمینان از ضمانت و خدمات پس از فروش محصول حتما سوال فرمایید تا بعدا پشیمان نشوید.
  13. رنگ دستگاه چیست؟ خب این ویژگی کاملا به سلیقه‌ی شما بر می‌گردد.
  14. برند و کشور سازنده را بپرسید تا از اصالت کالا مطمئن شوید. اما تو توجه داشته باشید که برخی از ماشین‌های ظرفشویی در کشورهایی غیر از کشور مبدا ساخته می‌شوند و تا حدودی می‌توان گفت کشور سازنده تاثیری در کیفیت کالا ندارد برای مثال ظرفشویی بوش چه در کشور آلمان تولید شود و چه در کشور ترکیه در هر صورت ساخت شرکت بوش است و نمی‌توان گفت که ظرفشویی ساخت ترکیه کیفیت پایین تری نسبت به ظرفشویی ساخت آلمان دارد زیرا در هر صورت باید استانداردهای این شرکت را رعایت کند.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای همه افراد و هرآنچه که باید در مورد ظرفشویی بدانید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۲:۲۲
بختیار مرادی

راهنما خرید ماشین ظرفشویی

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶ ق.ظ

 

تا زمانیکه ماشین ظرفشویی خانه خراب نشود، متوجه اهمیت آن نخواهید شد، چراکه با وجود آن در زمان صرفه‌جویی زیادی خواهید داشت. درواقع طی مطالعات صورت گرفته در این حوزه، استفاده از ماشین ظرفشویی در مقایسه با شستن و خشک کردن ظروف با دست، بیش از ۲۳۰ ساعت صرفه‌جویی در زمان (در سال) را رقم می‌زند.

 

مانند بسیاری از لوازم خانگی‌های مدرن، ماشین‌های ظرفشویی هر ساله هوشمندتر و کارآمدتر می‌شوند و برندهای بزرگی به منظور محقق ساختنِ خانه‌های هوشمند با اتصال به وای فای (WiFi) تلاش می‌کنند. در این میان ماشین ظرفشویی‌های توکار از نوع معمولی، به عنوان پرفروش‌ترین مدل‌های این دستگاه شناخته می‌شوند که عرضی در حدود ۶۰ سانتی‌متر دارند. مدل‌های ۱۸ اینچی (۴۵ سانتی‌متری) برای آشپزخانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک ایدئال هستند و اخیراً محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده‌اند. با توجه به همین موضوع هم وجود راهنماهای خرید ماشین ظرفشویی به شما کمک می‌کند تا از میان پیشنهادهای مختلف، بهترین ماشین ظرفشویی را متناسب با بودجه و نیاز خود پیدا کنید.

 

۱. طراحی ماشین‌های ظرفشویی

 

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

 

ماشین‌های ظرفشویی در رنگ‌های مختلف مانند سفید، کرم، سیاه، نوک مدادی و… در بازار وجود دارند. اگرچه ممکن است در نگاه اول مدل‌های مختلف این دستگاه، بسیار یکنواخت به نظر برسند. اما برخی از تولیدکنندگان طرح‌های مینیمال و ساده‌ای را انتخاب می‌کنند و در عین حال دکمه‌های کنترل را به بالای درب دستگاه منتقل کرده‌اند تا در هنگام بسته شدن درب، پنهان شوند. در مدل‌های منتخب، لوگوی برند هم در ظاهر دستگاه دیده نمی‌شود و مصرف‌کنندگان می‌توانند ماشین‌های ظرفشویی براق و ضدزنگ را انتخاب کنند.

 

از طرفی اگر به دنبال ظاهری سفارشی هستید، ممکن است وسوسه شوید که دستگاهی با طرح کشو و متناسب با فضای آشپزخانه خود بخرید. به طور کلی این مدل‌ها معمولاً شامل دو کشو روی هم هستند که به شما این امکان را می‌دهد که از آن‌ها به طور همزمان یا جداگانه استفاده کنید. البته با در نظر داشته باشید که مدل‌های کشویی نسبت به انواع ماشین ظرفشویی‌های معمولی گران‌تر هستند و حتی جالب است بدانید که عملکرد این مدل‌ها نسبت به نوع معمولی ضعیف‌تر است.

 

۲. ۴ نکته قبل از خرید ماشین ظرفشویی

 

به طور کلی اولین نکته در خرید این دستگاه توجه به اندازه آن است. عرض و عمق یک ماشین ظرفشویی معمولی باید به ابعاد ۶۰×۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شود. از طرفی نصبِ ماشین ظرفشویی در محلی که کف آن کاشی‌کاری شده است یا پیشخوان خاصی داشته باشد، می‌تواند بر ارتفاع دستگاه تاثیر داشته و یک چالش باشد. بنابراین قبل از انتخاب نهایی، فضای خود را به دقت اندازه‌گیری کنید و از فروشنده محدوده‌ی ارتفاع مناسب برای فضای خود را بپرسید (تنظیم پایه‌های دستگاه و تراز کردن آن‌ها را فراموش نکنید).

 

هنگام بررسی مدل‌های مختلف، حتماً به نحوه‌ی پیکربندی داخلی ماشین ظرفشویی دقت کنید. در واقع منظور این است که فاصله و نحوه‌ی قرارگیری سبدها و قفسه های ظروف را بررسی کنید. چراکه نحوه‌ی پخت‌وپز و غذا خوردن شما نقش مهمی در انتخاب دستگاهی با ساختار مناسب دارد.

 

در هنگام اقدام برای خریدِ این دستگاه، به مصرف انرژی آن توجه کنید. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا ماشین ظرفشویی مدنظر کارآمد است یا خیر، توجه به برچسب انرژی استار (Energy Star) است. به یاد داشته باشید که یک ماشین ظرفشویی با گواهی Energy Star نسبت به مدل‌هایی که این برچسب ندارند، ۱۲ درصد از نظر مصرف برق و ۳۰ درصد از نظر مصرف آب، کارآمدتر است.

 

اگر قصد خرید به صورت حضوری دارید، برخی از ظروف خاص خود که زیاد هم از آن‌ها استفاده می‌کنید را با خود به فروشگاه ببرید تا مطمئن شوید که دستگاه فضای مناسبی با توجه به نیازهای شما دارد. به یاد داشته باشید که همه‌ی طرح‌ها و قفسه‌ها در انواع ماشین‌های ظرفشویی یکسان نیست و ممکن است با نیازهای شما متناسب نباشد.

 

۳. ۱۰ ویژگی ضروری که هر ماشین ظرفشویی باید داشته باشد

 

نکاتی برای خرید ماشین ظرفشویی

 

اختراع ماشین ظرفشویی به سال ۱۸۸۶ برمیگردد، زمانی‌که خانمی به نام «ژوزفین کوچران»، این وسیله را برای راحتی کار خود پس از مهمانی‌های بزرگ اختراع کرد. در آن زمان ماشین کوچران یک ماشین ظرفشویی دستی و کاملا مکانیکی بود. در عین حال با مدرن و هوشمندسازی دستگاه‌های مختلف از جمله ماشین‌های ظرفشویی، امکانات و ویژگی‌های زیادی به آن‌ها افزوده شده است که علاوه بر تحمیل هزینه‌ی اضافی به مشتری‌ها، آن‌ها را سردرگم هم می‌کند. بنابراین در این قسمت ۱۰ مشخصه اساسی در این دستگاه را بررسی می‌کنیم تا در هنگام خرید، هدفمندتر باشید.

 

  1. مجهز به قفسه‌ها و سبدهای قابل تنظیم و اضافی (Adjustable Racks and Loading Aids)
  2. قابلیت تشخیص میزان کثیفی ظروف (Soil Sensor)
  3. دارای چرخه‌ی آبکشی و توقف (Rinse/Hold Cycle)
  4. دارای محدوده‌ی شست‌وشوی ظروف کثیف (Wash Zones)
  5. مجهز به فیلتر (Filter)
  6. چرخه‌ی شست‌وشوی ویژه (Special Wash Cycles)
  7. مجهز به مخزن استیل ضدزنگ (Stainless Steel Tub)
  8. خشک‌کن حرارتی(Heated Dry)
  9. دکمه‌های لمسی و مخفی (Hidden Touchpad Controls)
  10. قابلیت نویزگیری (The Noise Factor)

 

قفسه‌ها و جاظرفی‌های قابل تنظیم (یدکی)

 

همانطور که می‌دانید، قفسه‌هایی که به راحتی و روان، بالا و پایین می‌روند، در کنار سبدهای قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهند تا فضای داخلی ماشین ظرفشویی را متناسب با نیاز خود پیکربندی کنید. از سبدهای ظروف و قفسه‌ی اضافی می‌توان به عنوان طبقه سوم استفاده کرد تا ظروف بیشتری را شست‌وشو دهید، اما در عین حال میزان فضای در دسترس برای قفسه‌ی دوم را محدود می‌کند.

 

سنسور تشخیصِ میزان کثیفی ظروف

 

این نوع از سنسورها زمانِ چرخه‌ی شست‌وشوی دستگاه و مصرف آب را با سطح کثیفی ظروف تنظیم می‌کند. در چنین حالتی راندمان شست‌وشو بهبود پیدا می‌کند.

 

چرخه آبکشی و نگهداری

 

این چرخه به شما این امکان را می‌دهد که ظروف کثیف را حتی زمانی‌که دستگاه به طور کامل پر نشده است، به خوبی بشویید (به جای اینکه ظرف‌ها را به مدت زیادی نگه دارید تا جمع شوند). بنابراین به کمک چرخه آبکشی و توقف می‌توانید آشفتگی محیط را کاهش دهید و از سخت شدن باقی مانده‌ی غذا بر روی ظروف جلوگیری کنید.

 

محدوده‌ی شست‌وشو برای ظروف بسیار کثیف

 

برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی قسمت خاصی برای ظروف به شدت کثیف دارند که شامل چرخه‌ی شست‌وشوی خاصی است. لازم به ذکر است که این مناطق لزوماً تمام مدت کار نمی‌کنند و حتی در مدل‌های خاص‌تر و جدیدتر، این چرخه فعالیتی در حد چند دقیقه دارند.

 

مجهز بودن به فیلتر

 

وجود فیلتر مخصوص در ماشین ظرفشویی می‌تواند از نشستن مجدد باقی‌مانده غذاها بر روی ظروف جلوگیری کند. به طور کلی دو نوع فیلتر برای این دستگاه وجود دارد:

 

  • فیلتر خود تمیزشونده (Self-Cleaning Filter)
  • فیلتر دستی (Manual Filter)

 

با وجود فیلترهای خود تمیزشونده، یک آسیاب باقی‌مانده‌های موادغذایی و آلودگی‌ها را پودر می‌کند و با فشار زیادی تخلیه می‌کند. چنین رویه‌ای بسیار راحت ولی در عین حال پر سر و صدا است. از طرفی از آنجا که فیلترهای دستی آسیاب ندارند، بنابراین بی‌صداتر هستند. اما لازم است برای جلوگیری از کپک زدن و بو گرفتن آن‌، فیلتر را مرتب تمیز کنید.

 

برای جلوگیری از بو گرفتن و کپک زدن فیلتر دستی، باید به طور مرتب آن را تمیز کنید. لازم به ذکر است که چنین عملیاتی تنها در حد چند دقیقه زمان می‌برد.

 

چرخه‌های شست‌وشوی ویژه

 

امکانات یک ماشین ظرفشویی خوب

 

اکثر ماشین‌های ظرفشویی حداقل دارای سه چرخه‌ی شست‌وشوی سبک، معمولی و سنگین (به منظور شست قابلمه‌ها و تابه‌ها) هستند. در کنار آن بسیاری از مدل‌های جدیدتر مجهز به چرخه‌ی سریع یا «اکسپرس» هستند که می‌تواند ظروف کثیف را در کمتر از ۲۰ دقیقه تمیز کند. سایر روش‌های شست‌وشو در برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی عبارت‌اند از:

 

  • چرخه‌ی شست‌وشوی تک قفسه
  • روش اسکرابر (Scrubber) برای قابلمه‌ها
  • شست‌وشو با بخار
  • شست‌وشوی چینی‌ها/کریستال‌ها
  • ضدعفونی کردن ظروف

 

لازم به تاکید است که سه چرخه اصلی برای اکثر ظروفی که به طور معمول در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، مناسب و کافی است. همچنین گزینه‌ی ضدعفونی‌کنندگی، به منظور ضدعفونی کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی مورد استفاده است که با استفاده از آبی که به دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت رسیده است، محیط را ضدعفونی می‌کند.

 

استفاده از آبی با دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت تنها به منظور ضدعفونی کردن محیط داخلی دستگاه است و هیچ تاثیری بر فرآیند تمیز کردن ظروف ندارد.

 

مخزن استیلِ ضدزنگ

 

ماشین ظرفشویی‌هایی با مخزن ضدزنگ و استیل معمولاً نسب به مدل‌های پلاستیکی مقاوم‌تر و در برابر لکه‌گیری مناسب‌تر هستند. البته امروزه شاهد برخی مدل‌های جدیدتر هستیم که به مخزن‌هایی با پلاستیک هیبریدی مجهز هستند.

 

خشک‌کنِ حرارتی

 

ماشین ظرفشویی‌های ارزان‌تر معمولاً در عرض چند ساعت پس از چرخه شست‌وشو با استفاده از گرمای باقیمانده در مخزن و عملیات آبگیری، ظروف را خشک می‌کنند. اما در صورت پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید مدل‌هایی را خریداری کنید که در چرخه‌ی نهایی آب را بیشتر گرم می‌کنند و از یک المان حرارتی برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنند. همچنین برخی مدل‌ها در کنار المان حرارتی مجهز به فن برای گردش هوای گرم هستند. به طور کلی این امکانات می‌توانند در راستای افزایش راحتی شما باشند، اما مسلما هزینه‌ی برق بیشتری را تحمیل خواهند کرد.

 

دکمه‌های لمسی و مخفی

 

دستگاه‌هایی با دکمه‌های کنترل‌ که در لبه بالایی درب نصب شده‌اند (هنگام بسته شدن درب پنهان می‌شوند) سبکی کاملاً جذاب هستند. البته این دکمه‌های مخفی جنبه‌های منفی هم دارند؛ شما معمولاً نمی‌توانید پیشرفت چرخه‌ی شست‌وشو را در یک نگاه ببینید. در این میان دکمه‌های نیمه پنهان از سازش بهتری برخوردار هستند. چراکه با استفاده از آن‌ها متوجه خواهید شد که دستگاه چه زمانی در حال کار است و چقدر تا پایان کار باقیمانده است. همچنین برخی مدل‌ها فقط یک چراغ نشانگر دارند که به شما می‌گوید ماشین ظرفشویی روشن است یا نه.

 

نویزگیر

 

چندان اغراق‌آمیز نیست اگر ادعا کنیم که صدای برخی از ماشین‌های ظرفشویی شبیه به فرود هواپیما است. این مسأله زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که چرخه‌های شست‌وشو از ۹۰ دقیقه تا حدود ۳ ساعت زمان ببرد. اما لازم به ذکر است که چرخه خشک کردنِ ظروف، معمولا بی‌صدا است.

 

۴. انواع ماشین ظرفشویی

 

بسته به طراحی و نوع دکوراسیون آشپزخانه شما، ماشین ظرفشویی‌هایی با طراحی‌های مختلف را می‌توان انتخاب و نصب کرد تا به بهترین وجه متناسب با فضای موجود باشد. به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی از لحاظ شکل و طراحی وجود دارد که به شرح زیر است:

 

  • مدل‌های یکپارچه (Integrated): ماشین‌های ظرفشویی یکپارچه که به نمونه‌های توکار هم شهرت دارند، از جمله دستگاه‌هایی هستند که زیر پیشخوانِ آشپزخانه شما قرار می‌گیرند و توسط درب کابینت‌ها پنهان می‌شوند.
  • مدل‌های نیمه یکپارچه (Semi-integrated): دستگاه‌هایی که به صورت نیمه یکپارچه طراحی شده‌اند، هم زیر پیشخوان قرار می‌گیرند، با این تفاوت که نسبت به مدل‌های یکپارچه، درب دستگاه در معرض دید است.
  • مدل‌های رومیزی یا ایستاده (Freestanding): این مدل از ماشین‌های ظرفشویی قابلیت قرار گرفتن بر روی هر چیزی از جمله میز و پیشخوان را دارند.

 

۵. اندازه‌ی ماشین لباسشویی

 

اندازه‌ی ماشین ظرفشویی

 

به طور کلی اندازه‌ی ماشین ظرفشویی به دو عامل بستگی دارد که یکی از آن‌ها ابعاد فیزیکی دستگاه و دیگری تعداد اقلام یا تنظیمات مربوط به سبدهای دستگاه است. بنابراین به منظور یک خرید بهینه فضای مدنظر خود را اندازه‌گیری کنید و آن را با اندازه‌های ارائه شده در این بخش مقایسه کنید. در چنین حالتی می‌توانید بهترین و متناسب‌ترین مدلِ ماشین ظرفشویی را انتخاب و خریداری کنید.

 

  • ماشین ظرفشویی با اندازه کامل (Full-size): این مدل از دستگاه دارای پهنای ۶۰ سانتی‌متری است و قابلیت جا دادن ۱۲۰ الی ۱۵۰ آیتم (ظروف) را دارد. به طور کلی مدل‌هایی با اندازه‌های کامل برای خانواده‌های بزرگ با تعداد افراد بیش از ۴ نفر مناسب است.
  • ماشین ظرفشویی متوسط (Slimline): این مدل از دستگاه دارای پهنایی در حدود ۴۵ سانتی‌متری است و قابلیت جا دادن ۹۰ الی ۱۰۰ آیتم (ظروف) را دارد. مدل‌هایی با اندازه‌های نیمه کامل یا متوسط برای خانواده‌های با جمعیت معمولی با تعداد افراد ۲ الی ۴ نفر مناسب است.
  • ماشین ظرفشویی کم‌جا (Compact): ماشین ظرفشویی کم‌جا دارای پهنایی ۵۵ سانتی‌متری است و قابلیت جا دادن ۴۰ الی ۶۰ آیتم (ظروف) را دارد. مدل‌های فشرده برای خانواده‌هایی با جمعیت کم و در حد دو نفر مناسب است.

 

۶. آیا ماشین ظرفشویی، دستگاهی با مصرف آب بالا است؟

 

مسلما میزان مصرف آب یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید است. به منظور یک انتخاب دقیق، تنها لازم است به برچسب انرژی دستگاه توجه کنید. چراکه ماشین‌های ظرفشویی با بالاترین (سبزترین) رتبه‌بندی انرژی، کمترین میزان آب را مصرف می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که دستگاهی با کمترین مقدارِ آب مصرفی، انرژی کمتری هم برای گرم کردن آب مصرف می‌کند. طبق محاسبات صورت گرفته در این حوزه، مصرف سالانه آب برای ماشین‌های ظرفشویی ۲۸۰ چرخه‌ی شست‌وشو در سال است. بدین معنی که میزان استاندارد شست‌وشو در هفته ۵.۳۸ چرخه‌ی شست‌وشو است. بنابراین اگر از از این دستگاه بیشتر یا کمتر از این میزان استفاده می‌کنید، هزینه‌های شما هم بر این اساس متفاوت خواهد شد.

 

محققان این حوزه با بررسی ارقام مصرف آب سالانه در ۵۰ ماشین ظرفشویی از برندهای مختلف همراه با طیف وسیعی از امکانات، متوجه شدند که میزان آب مصرفی در ماشین‌های ظرفشویی همواره با ظرفیت آن مرتبط نیست. بلکه توجه به رتبه‌بندی انرژی به عنوان فاکتور مهم‌تر در تعیین بهینه بودن دستگاه، قابل استنادتر است.

 

مصرف آب در ماشین ظرفشویی

 

نکاتی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

 

مانند همه‌ی لوازم خانگی‌ها، ماشین ظرفشویی هم نیاز به مراقبت دارد تا اطمینان حاصل شود که در دراز مدت به خوبی کار می‌کند. شاید در نگاه اول آسان باشد که نکات مربوط به نگهداری از ماشین ظرفشویی را کنار بگذارید؛ اما باید بدانید که این روش در دراز مدت منجر به مشکلاتی مانند گرفتگی و نشتی دستگاه و در نتیجه اختلال در کارکرد آن شود. بنابراین اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از ماشین ظرفشویی خود به بهترین شکل مراقبت کنید، در این بخش چند نکته‌ی مهم را به شما یادآور می‌شویم.

 

قبل از گذاشتن ظروف در ماشین، باقی‌مانده‌ی غذاها را پاک کنید

 

مسلما راحت‌تر است اگر که ظروف خود را مستقیماً پس از پایان شام یا ناهار در ماشین ظرفشویی قرار دهیم. اما این عادت به ظاهر ساده می‌تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین ضروری است که قبل از گذاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی، باقی‌مانده‌ی غذاها را از روی بشقاب‌ها پاک کنید. بقایای مواد غذایی می‌تواند باعث گرفتگی ماشین ظرفشویی شما شود و تمیز کردن آن‌ها را با مشکل مواجه کند. علاوه بر این، پس از اتمام چرخه‌ی شست‌وشو، همین باقی‌مانده‌ها می‌توانند به ظروف بچسبند و شما را مجبور به دوباره کاری و شستن آن‌ها با دست کنند.

 

دستگاه را بیش از حد بار نکنید

 

پر کردن ماشین ظرفشویی با چیدن لیوان‌ها و کاسه‌ها بر روی هم می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد؛ به‌ویژه اگر حجم زیادی از ظروف کثیف از وعده‌ی ناهار باقی مانده باشد. اما به یاد داشته باشید که چنین عملی چندان کاربردی نیست. پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی به این معنی است که قابلمه‌ها و تابه‌ها به طور کامل تمیز نمی‌شوند و احتمالاً متوجه خواهید شد که پس از اتمام چرخه‌ی شست‌وشو، برخی از ظروف اصلاً تمیز نشده‌اند. بنابراین بهتر است که از پر کردن ماشین ظرفشویی پرهیز کنید و لیوان‌های باقی‌مانده را با دست بشویید.

 

قبل از راه‌اندازی ماشین‌ظرفشویی، آب داغ را فعال کنید

 

یک ترفند مفید برای شست‌وشوی بهتر ظروف، استفاده از آب گرم است. بنابراین قبل از راه‌اندازی دستگاه شیر آب گرم خود را باز کنید تا اولین چرخه‌ی ماشین ظرفشویی شما گرم باشد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که در طول ماه‌های زمستان، زمان گرم شدن آب، بیشتر طول می‌کشد.

 

نظافت ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید

 

تمیز کردن ماشین لباسشویی

 

اگرچه این ماشین ظرفشویی شماست که فعالیت‌های تمیز کاری را انجام می‌دهد، اما خود دستگاه هم باید هر چند وقت یکبار تمیز شود. چراکه با گذشت زمان، تکه‌های غذا و کثیفی شروع به جمع شدن در فیلتر‌ها و درزهای دستگاه می‌کنند و اگر آن را بدون مراقبت رها کنید، می‌توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد شوند. در بخش پایینی ماشین ظرفشویی، سینی‌ای وجود دارد که معمولاً قابل جدا شدن است. با بیرون آوردن این بخش از دستگاه باقی‌مانده‌هایی را خواهید یافت که کاملاً از دستگاه خارج نشده‌اند. بنابراین پس تمیز کردن آن بخش، سینی را هم به طور کامل جدا کنید و در سینک بشویید. همچنین درزگیرهای لاستیکی ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید و هر چند ماه یکبار آن‌ها را تمیز کنید، زیرا می‌توانند محلی برای جمع‌ شدن کثیفی‌ها و باکتری‌ها باشند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۱:۵۶
بختیار مرادی

راهنما خرید جهیزیه باکیفیت و ارزان قیمت

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹ ق.ظ

 

یکی از مهمترین مراحل ازدواج زوجین، تهیه اسباب و وسایل مهم زندگی برای تشکیل زندگی مشترک است که همه ما آن را تحت عنوان جهیزیه می‌شناسیم.

 

بعد از بله گفتن عروس و ختم به خیر شدن توافقات بله برون، تهیه جهیزیه عروس در اولویت کارها قرار می‌گیرد که بعضا با دغدغه و استرس همراه است. از طرف دیگر شرایط اقتصادی جامعه و هزینه‌های بالای اقلام جهاز عروس، نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها نسبت به خرید جهیزیه ایجاد می‌کند.

 

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که خرید جهیزیه را مدیریت و برنامه ریزی کنید و همچنین در ادامه مراکز  مهم خرید جهیزیه در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

برنامه‌ریزی برای خرید جهیزیه

 

قهوه و لپ تاپ و برنامه ریزی

 

قبل از هر کاری باید عروس و داماد سر خرید جهیزیه با هم به توافق برسند و سهم خرید خودشان از جهیزیه را مشخص کنند. زیرا بعضی از خانواده‌ها رسم دارند که جهیزیه را با مشارکت همدیگر تهیه نمایند. البته در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور کار درست نیز همین است تا بار هزینه‌ها به تنهایی روی دوش یک خانواده سنگینی نکند.

 

در قدم بعدی لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع زندگی مشترک را تهیه کنید، لازم نیست برای این موضوع به دنبال چشم و هم‌چشمی باشید. همین که با کمک خانواده اثاثیه مورد نیاز زندگی‌تان را وارد لیست خرید کنید کافی است.

 

در گام بعدی باید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید جهیزیه در نظر گرفته‌اید پیش بروید. در اینجا میزان بودجه شما مطرح نیست، شما با هر توان مالی که دارید با برنامه‌ریزی درست می‌توانید بیشتر اقلام لیست خود را خریداری نمایید.

 

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که باید با توجه به منزلی که قصد سکونت در آن را دارید جهیزیه را انتخاب کنید. برای شروع خریدها هم از مهمترین آنها در لیست شروع کنید، اولویت خرید را به اقلام به اصطلاح درشت لیست بدهید.

 

فراموش نکنید که بعضی از وسایل وارد شده در لیست‌هایی که به عنوان لیست خرید جهیزیه در دسترس هستند ضروری نیستند. شما به جای خرید چند وسیله کم کاربرد که سالی یکی دو بار استفاده می‌کنید، سایر اقلام ضروری را از نوع با کیفیت خریداری کنید.

 

مرکز خرید جهیزیه عروس در تهران

 

مرکز خرید جهیزیه در تهران

 

شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که همه ما را برای خریدی ارزان و متناسب با بودجه‌ای که داریم سوق داده است. از آنجایی که خرید جهیزیه هم متحمل هزینه‌های بالایی است باید برای انتخاب مرکز خرید دقت بالایی به خرج دهیم.

 

چنانچه در تهران زندگی می‌کنید و قصد تهیه جهیزیه کامل عروس را دارید در ادامه چند مرکز خرید جهیزیه مناسب و ارزان که اجناس معتبر و گارانتی شده را عرضه می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

لوازم برقی

 

لوازم برقی و وسایل خانه و جهیزیه و آشپزخانه

 

خرید لوازم برقی جهیزیه در اولویت لیست قرار دارد، برای شروع به سه راه امین حضور بروید. یکی از مراکز خرید جهیزیه در تهران سه راه امین حضور است. در اینجا علاوه بر فروشگاه‌ها، پاساژهای لوازم خانگی هم وجود دارند که در زمینه کسب و کار خودشان بسیار معروف شده‌اند.

 

نمایندگی های فروش لوازم خانگی نیز گزینه دیگری است که برخی افراد به آنها مراجعه می کنند.

 

لیست لوازم برقی ضروری جهیزیه عروس

 

  • اجاق گاز و فر برقی
  • زودپز
  • یخچال و فریزر
  • ماشین لباسشویی
  • جارو برقی
  • چای ساز
  • پنکه یا کولر
  • چند راهی و محافظ دستگاه
  • همزن برقی
  • رنده و خرد کن برقی

 

لوازم آشپزخانه

 

وسایل جهیزیه و خرید جهیزیه

 

برای خرید لوازم آشپزخانه میدان شوش بهترین مرکز خرید است. بهترین و به روزترین ظروف و لوازم آشپزخانه را می‌توانید از میدان شوش تهیه کنید که اکنون به بورس انواع لوازم خانگی تبدیل شده است. پاساژ نور و پاساژ الغدیر و پاساژ نگین هم دارای اجناس با کیفیتی از بهترین برندهای لوازم خانگی هستند.

 

لوازم صوتی و تصویری

 

لوازم برقی و آشپزخانه

 

یکی از بهترین مراکز خرید انواع لوازم صوتی و تصویری در تهران بازار جمهوری و پاساژهای واقع در همین منطقه است. در بازار جمهوری شما می‌توانید بهترین اجناس صوتی و تصویری  از انواع برندها را مشاهده کنید.

 

در این مکان از برندهای معتبری همچون ال جی، سامسونگ، جی پلاس، پاناسونیک، ایکس ویژن، و سونی محصولات زیادی به چشم می‌خورد. شما با هر بودجه‌ای که به خیابان جمهوری بروید تلویزیون و دیگر سیستم‌های صوتی و تصویری را می‌توانید بخرید. دکور و میز تلویزیون با طرح‌ها و جنس‌های مختلف نیز در این مکان‌ها به فروش می‌رسد.

 

فرش جهزیه

 

فرش و مبل برای جهیزیه عروس و داماد

 

فرش جزو اقلامی از جهزیه است که بسیار ضروری است و باید در کنار اولویت‌های لیست خرید جهیزیه قرار داده شود. فرش محصولی وطنی است و در سطح کشور به طور وسیعی ساخته و عرضه می‌شود. بنابراین مراکز زیادی برای پخش و عرضه فرش در همه جای کشور و اللخصوص تهران وجود دارد.

 

از مراکز معتبر عرضه فرش در تهران بازار بزرگ و میدان هفت تیر، خیابان مولوی و سهروردی هستند که بورس فرش و مرکز خرید جهیزیه در تهران می‌باشند. سرای بوعلی در بازار بزرگ نیز یکی از مراکز عرضه انواع فرش‌های ماشینی با قیمت‌های مناسب است که برای بسیاری از افراد نامی آشنا می‌باشد.

 

یک باغ تالار خوب در احمدآباد باغ تالار عقیق میزبان جش های شما.

 

مبل ارزان برای جهیزیه همراه با سرویس خواب

 

مبلمان جهیزیه زوج ها

 

وقتی حرف از خرید مبل به میان می‌آید همه ناخودآگاه نام یافت آباد به ذهنشان خطور می‌کند. یافت آباد مرکز خرید مبل در تهران است که چند پاساژ بزرگ در آن واقع شده است و با توجه به تنوع زیاد آن پذیرای هر نوع سلیقه‌ای می‌باشد.

 

دکوراسیون و مبلمان

 

اگر به دنبال مبلمان ارزان قیمت برای جهیزیه هستید حتما به بازار مبل دلاوران سر بزنید. در این مکان تولیدی‌های با سابقه مبل حضور دارند که اجناس با کیفیت را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

همچنین برای سرویس چوب مانند سرویس خواب در همین مراکز خرید جهیزیه در یافت آباد و دلاوران طرح‌های متفاوت و امروزی زیادی برای جهیزیه وجود دارد.

 

پرده برای جهاز عروس

 

در فرهنگ ما خانه بی پرده به ندرت دیده می‌شود و اکثر منازل با پرده‌های رنگارنگ و زیبا مزین شده‌اند. بنابراین پرده نیز به نوبه خود جزو اقلام ضروری جهیزیه محسوب می‌شود.

 

مراکز خرید پرده در سطح تهران به طور گسترده‌ای قابل مشاهده است. برای تهیه پرده با انواع اجناس و رنگ‌ها به خیابان زرتشت، بازار بزرگ پارچه در خیابان 15 خرداد همچنین بازار عبدل آباد و بازار مولوی مراجعه کنید. پاساژهایی هم مانند مجتمع بازار پرده در خیابان انقلاب و بازار پرده قائم در تجریش انواع پرده‌ها را عرضه می‌کنند.

 

لوازم پلاسکو

 

لوازم پلاسکو و آشپزخانه عروس و داماد

 

در نگاه اول شاید لوازم پلاسکو به چشم نیایند و فکر کنید زیاد مهم نیستند. ولی هر نو عروسی به تک تک ظروف پلاستیکی احتیاج دارد و باید در جهیزیه خود داشته باشد. بازار پلاستیک امام رضا در سه راه افسریه و بازار تهران پارس مراکز عرضه لوازم پلاسکو هستند. بازار صالح آباد نیز لوازم پلاستیکی وارداتی را عرضه می‌کند.

 

ظروف و سرویس قاشق و چنگال

 

ظروف و سرویس قاشق و چنگال

 

یکی از مراکز مهم خرید جهیزیه در تهران خیابان شوش است. در فروشگاه‌های واقع در خیابان شوش انواع و اقسام ظرف و سرویس غذا خوری و قاشق چنگال به چشم می‌خورد. همین تنوع زیاد انواع قابلمه و سرویس‌های غذا خوری باعث شده است که شوش به مرکز خرید ظرف در تهران تبدیل شود.

 

لوستر ، آباژور  و لوازم روشنایی مناسب جهیزیه

 

لوستر و آباژور و وسایل روشنایی جهیزیه

 

اگر قصد دارید میان اجزای منزل خود هماهنگی و توازن ایجاد کنید، لوستر  و آباژور کمک شایانی به شما می‌کند. برای خرید لوازم روشنایی و لوستر در تهران گزینه‌های زیادی وجود دارد. به یکی از معروفترین مراکز خرید لوستر در تهران می‌توان به خیابان لاله‌ زار اشاره کرد که در مرکز شهر واقع شده است.

 

یکی دیگر از مراکز مهم خرید جهیزیه در تهران که لوستر را عرضه می‌کنند در خیابان ابوسعید قرار دارد. البته  برخی از عمده فروش‌های بازار صالح آباد نیز به صورت تک فروشی انواع لوستر، آباژور  و اجزای روشنایی منازل را به فروش می‌رسانند.

 

وسایل سرویس بهداشتی و حمام

 

وسایل سرویس بهداشتی

 

از دیگر اقلام مهم جهیزیه عروس وسایل مورد نیاز برای سرویس بهداشتی و حمام است که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. بورس لوازم مخصوص حمام و سرویس بهداشتی در خیابان ملاصدرا و خیابان سعدی قرار دارد. قیمت‌ها در این مکان‌ها مناسب است و می‌توان جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌ها را پیدا کرد.

 

از دیگر مراکز خرید جهیزیه عروس که وسایل حمام و دستشویی را می‌توان از آنها تهیه کرد خیابان بنی هاشم و فردوسی هستند.

 

لوازم دکوری و تزئینی

 

وسایل دکوری و تزیینی جهیزیه عروس و داماد

 

شما هنگام خرید جهیزیه باید روی وسایل و اثاثیه ضروری تمرکز کنید. در صورتی که بودجه شما اجازه خرید دیگر اجزای منزل مانند لوازم دکوری را به شما می‌دهد؛ به مراکز خرید جهیزیه در بازار بزرگ بروید. در مغازه‌های بزرگ و کوچک خیابان جمهوری، انقلاب و دلاوران لوازم دکوری متنوع با قیمت‌های مناسب وجود دارند. جمعه بازار خیابان شوش هم به نوبه خود مکان مناسبی برای خرید لوازم دکوری جهیزیه است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۱:۳۹
بختیار مرادی

درباره موتور یخچال سامسونگ چه می دانید

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸ ق.ظ

 

تاریخچه تولید موتور یخچال سامسونگ

 

شرکت سامسونگ تولید یخچال را از سال 1973 شروع نموده و سپس موتور یخچال سامسونگ را با همکاری شرکت کلویناتور آمریکا در کارخانه سوآن تولید کرد. در نهایت توانست گواهینامه ایزو 9001 را دریافت نماید. در سال 1995 برند سامسونگ اقدام به تولید موتور سری R-134 کرده و تولیدات کمپرسور مدل R600 نمود. عملیات تولید موتور یخچال سامسونگ در سال 2001 معطوف به ساخت کمپرسورهای سری DK، MK، CD، EQ، DVC2 و عرضه آنها به بازار شد.

 

تاریخچه تولید موتور یخچال سامسونگ

 

در سال 2007 نیز کمپرسور یخچال سامسونگ اولین سری از کمپرسور سیم آلومینیومی را تولید کرد و سپس مدل های سری MS در کارخانه چین ساخته شدند. در ادامه این روند در سال 2012 ساخت موتورهای سری MSE که نسبت به مدل های قبل از راندمان کاری بالاتری برخوردار بودند، شروع شد. سپس شرکت سامسونگ 2014 کمپرسورهای موچک AV و سپس سایزهای دیگر آن را تولید کرد. در نهایت در سال 2017 نسل ششم از موتورهای سایز بزرگ BLDC F5 تولید شد و کیفیت موتور یخچال سامسونگ نیز در درجات بالاتری قرار گرفت.

 

موتور یا کمپرسور یخچال سامسونگ ساخت کجاست؟

 

یکی از مهمترین اجزای یخچال موتور یا کمپرسور است که تمامی سرمایی که درون این دستگاه ایجاد می شود، به کمک کمپرسور و در یک چرخه منظم تولید می گردد و موجب افزایش عملکرد می شود. سامسونگ یکی از معدود شرکت هایی است که موتورهای قدرتمند یخچال های برند توسط خودش و در کشور کره ساخته و تولید می شود. این مسئله موجب می شود تا موتور یا کمپرسور یخچال سامسونگ با سایر بخش ها و قطعات یخچال سازگاری بیشتری پیدا کند. کمپرسورهای ساخته شده توسط شرکت سامسونگ موجب شده اند که بهترین نتیجه و عملکردی مطلوب را برای یخچال ها داشته باشند.

 

موتور یا کمپرسور یخچال سامسونگ ساخت کجاست؟

 

ویژگی ‌های موتور یخچال سامسونگ

 

موتور یخچال سامسونگ از قطعات و اجزای باکیفیتی تشکیل شده است که با همکاری یکدیگر می توانند گاز درون دستگاه را فشرده سازی نمایند. با گذشت سال های متمادی از تولید موتورهای یخچال توسط برند سامسونگ، این موتورها تغییرات زیادی پیدا کرده اند و قسمت الکتریکی آنها به صورت اینورتری یا خطی درآمده است.

 

ویژگی ‌های موتور یخچال سامسونگ

 

در حال حاضر می توان گفت موتورهایی که در یخچال های سامسونگ تعبیه شده اند، به صورت کاملا هوشمندانه عمل می کنند و از طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند. این موتورها می توانند تا بیش از 20 سال با راندمان کاری بالا کار کنند. همین ویژگی موجب شده است تا شرکت سامسونگ بتواند بیش از 50 درصد از سهم فروش یخچال های خانگی در بازار را در اختیار داشته باشد.

 

انواع موتور یخچال سامسونگ

 

هریک از انواع مدل های یخچال سامسونگ با توجه به مدل و اندازه آنها دارای موتورهای متفاوتی می باشند. یخچال های مدل ساید بای ساید و بزرگ از موتورهایی با قدرت بالاتر و یخچال های کوچک نیز از موتورهای جمع و جورتری برخوردار هستند. در حال حاضر موتور یخچال سامسونگ در انواع سری های MKV، AC، BLDC در بازار موجود می باشد. این موتورها قدرت های متفاوتی دارند و از انواع آنها می توان به 1/4، 1/4+، 3/4 و 1/3 اشاره نمود.

 

انواع موتور یخچال سامسونگ

 

 

مشخصات فنی موتور یخچال سامسونگ

 

هریک از انواع کمپرسورهای یخچال های سامسونگ دارای مشخصات فنی خاصی هستند که با استفاده از یک برچسب بر روی بدنه آنها نصب گردیده است. این اطلاعات که شامل قابلیت محافظت در برابر حرارت، ولتاژ، تعداد فاز کمپرسور و نوع گاز است، نشان می دهد که کدام موتور برای یخچال مناسب است. یکی از موارد ذکر شده بر روی موتور یخچال سامسونگ، گواهینامه سازگار بودن با محیط RoHS می باشد. این گواهینامه به معنای این است که یخچال عاری از هرگونه موارد خطرناک برای سلامت انسان می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۱:۰۸
بختیار مرادی