مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مشهد و خرید فرش ماشینی کاشان همچنین معرفی فرش نگین مشهد و فرش زمرد مشهد
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی و معرفی معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه ها

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

سرخ کن بدون روغن چه مارکی خوبه بخرم ؟

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۵۵ ب.ظ

از سرخ کن بدون روغن راضی هستین ؟ بهترین مارک سرخ کن بدون روغن چیست ؟سرخ کن بدون روغن تفال خوبه یا فیلیپس؟ پیش تر مقاله ای راجع به معایب سرخ کن بدون روغن نوشتیم و اطلاعاتی را در رابطه با ویژگی های سرخ کن ها و نوع کاربرد آنان به دست آوردیم ، با توجه به مزایا و معایب سرخ کن های بدون روغن خیلی از افراد خواهان این مدل سرخ کن ها شدند بنابراین تصمیم گرفتیم تا مقاله ای را به بهترین مارک سرخ کن بدون روغن اختصاص دهیم و انواع بهترین برند های سرخ کن بدون روغن را بررسی کنیم . از جمله از سوالاتی که در رابطه با بهترین برند سرخ کن های بدون روغن از ما پرسیده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سرخ کن بدون روغن تفال بهتره یا سرخ کن بدون روغن بیشل ؟
سرخ کن بدون روغن چه مارکی خوبه بخرم ؟
گارانتی و ضمانت سرخ کن های بدون روغن چگونه است ؟ و …

اگر شما هم این مدل سوالات را دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید پاسخ سوالات بالا را متوجه شوید .

بهترین مارک سرخ کن بدون روغن

بهترین مارک سرخ کن بدون روغن در بازار

در اینجا علاوه بر آن که بهترین مارک سرخ کن بدون روغن را معرفی کرده ایم بهترین مدل سرخ کن بدون روغن هر برند را بررسی می کنیم و در انتها پرسش سوال آیا از سرخ کن بدون روغن راضی هستین را بررسی خواهیم کرد .

1. بهترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9650/91

فیلیپس نام یک برند چند ملیتی است که انواع محصولات لوازم خانگی کوچک برقی را روانه بازار می کند ، یکی از بهترین محصولات برند فیلیپس متعلق به سرخ کن های بدون روغن فیلیپس هستند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند . این مدل سرخ کن ها دارای سیستم قطع کن خودکار هستند و قطعات آن قابل جدا شدن هستند . سبد گردان در این مدل محصول مشاهده نمی شود و حدود 8 کیلوگرم وزن دارد . وجود صفحه نمایش این دستگاه باعث شده تا به راحتی از تنظیمات دستگاه مطلع شد .

 سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9650/91

2. بهترین سرخ کن بدون روغن دسینی مدل 600

دسینی یکی از برند هایی است که نمی توان دقیق بیان کرد ساخت چه کشوری است ، بنابراین برای شناختن برند دسینی توصیه می کنم مقاله دسینی ساخت کجاست را مطالعه کنید . این مدل سرخ کن دارای سیستم قطع خودکار است اما متاسفانه فیلتر قابل تعویض و صفحه نمایش ندارد ،قابلیت تفکیک قطعات در این دستگاه باعث شده است تا شست و شوی راحت تری داشته باشد . این مدل سرخ کن بدون روغن حدود 6 کیلوگرم وزن دارد و از آن می توان به عنوان بهترین سرخ کن بدون روغن دسینی یاد کرد .

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل 600

3. بهترین مدل سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240

با استفاده از این نوع سرخ کن بدون روغن تا حدود 80 درصد می توانید در مصرف روغن صرفه جویی کنید ، این مدل سرخ کن حدود 3 لیتر گنجایش دارد و برای تعداد افراد 4 تا 5 نفر کفایت می کند و خود دستگاه هم به اندازه 7 کیلوگرم وزن دارد ، با توجه به توانی که دارد تنها 3 دقیقه زمان نیاز دارد تا دستگاه داغ شود . با استفاده از این دستگاه علاوه بر سرخ کردن می توان برای گریل کردن و کباب کردن هم از آن استفاده کرد . این نوع دستگاه فیلتر قابل تعویض ندارد . اگر ا سرخ کن بدون روغن فیلیپس استفاده میکنید به ما بگویید که آیا از سرخ کن بدون روغن راضی هستین یا نه .  معرفی بهترین سرخ کن های بدون روغن

بهترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240

4. بهترین سرخ کن بدون روغن هانوور مدل NO.1007

این نوع سرخ کن فیلتر قابل تعویض ندارد اما در مقابل قابلیت تفکیک قطعات را دارا می باشد ، از دیگر ویژگی های آن می توان به وجود صفحه نمایش ، سبد گردان ، سیستم قطع کن خودکار و … اشاره کرد . این نوع سرخ کن حدود 3 کیلوگرم وزن دارد . این نوع خودکار دارای ظرفیت 2.5 لیتر است و 7 برنامه برای پخت و پز را دارا می باشد .با استفاده از این سرخ کن شما می توانید انواع مواد غذایی خود را با کمترین روغن سرخ کنید .

 بهترین سرخ کن بدون روغن هانوور مدل NO.1007

5. بهترین سرخ کن بدون روغن بیشل مدل BL-DF-008

بیشل نام یک برند تایوانی است که در سال 2005 تاسیس شده است ، در اینجا نمونه ای از سرخ کن بیشل را بررسی می کنیم ، این مدل سرخ کن از برند بیشل سبد گردان ندارد اما دارای فیلتر قابل تعویض ، صفحه نمایش ، سیستم قطع کن خودکار و … می باشد . شما برای استفاده از این نوع سرخ کن تنها لازم است تا از یک قاشق روغن استفاده کنید . بهترین سرخ کن بدون روغن بیشل حدود 4.2 کیلوگرم وزن دارد .

بهترین سرخ کن بدون روغن بیشل مدل BL-DF-008

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۲ ، ۱۷:۵۵
بختیار مرادی

معرفی بهترین سرخ کن های بدون روغن

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۴۲ ب.ظ

اگر شما هم قصد خرید سرخ کن بدون روغن را داشته باشید، احتمالا این سوالات برای شما هم پیش آمده که بهترین سرخ کن بدونه روغن کدومه؟ تفاوت سرخ کن بدونه روغن و معمولی چیه؟ و حتما میخواهید مزایا و معایب این محصول را بدانید. هدف ما در این مقاله آشنایی با برندهای برتر سرخ کن بدون روغن است. تا با شناخت بیشتر انواع سرخ کن و راهنمایی و نکات خرید سرخ کن بتوانید به راحتی بهترین سرخ کن بدونه روغن را انتخاب کنید.

سرخ کن بدونه روغن چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از دستگاه هایی که در چند سال اخیر برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف در دسترس قرار گرفته انواع مدل سرخ کن‌های بدونه روغن و معمولی هستند. که در دمای معین و در سریعترین زمان ممکن امکان سرخ کردن و برشته شدن غذاهای خوش طعم را فراهم می‌کنند. سرخ‌کن های بدونه روغن علاوه بر سرعت بیشتر برای سرخ کردن از کثیف شدن ماهیتابه و اجاق نیز جلوگیری می‌کنند و دارای مزایای دیگری هستند که در ادامه بیان خواهیم کرد.

تفاوت سرخ کن بدونه روغن با سرخ کن معمولی چیه؟

سرخ کن‌های معمولی دارای مخزنی برای روغن هستند، و با یک المنت گرم کننده روغن داخل مخزن گرم می‌شود که با اضافه کردن مواد غذایی به روغن گرم شده مواد غذایی سرخ می‌شوند.

اما مدل سرخ کن‌های بدون روغن توسط جریان هوای داغ  با مقدار کمی روغن غذایی کاملا سالم و رژیمی را سرخ و برشته می‌کند. این مدل سرخ کن بدون نیاز به مصرف روغن زیاد از نظر سلامت غذا مفید و بسیار کاربردی هستند.

جدیدتریرین مدل سرخ کن بدونه روغن

سرخ کن‌های بدون روغن نمونه‌هایی بسیار پیشرفته‌ تر از سرخ کن معمولی هستند. که در جدیدترین مدل سرخ کن با تکنولوژی دیجیتال مدل سرخ کن های بدون روغن تولید شده‌اند. با ویژگی های خاص و منحصر به فرد سرخ کن‌های جدید بدون روغن از محصولات پخت و پز آسان آشپزخانه هستند. که در اکثر آشپزخانه‌ها به عنوان یک دستگاه پیشرفته و کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن را حتما بخوانید!

مشخصات سرخ کن بدون روغن

  • سسیتم قطع کن خودکار
  • فیلتر قابل تعویض
  • دارای آلارم زمان سرخ کردن
  • دارای چندین برنامه سرخ کردن
  • امکان تنظیم زمان با توجه به مواد غذای مختلف
  • دارای قطعات جدا شونده برای شستشو آسان
  • طراحی ظاهری مدرن و زیبا
  • سیستم گردش هوای داغ برای سرخ کردن بهتر غذا
  • در برخی از مدل ها قابلیت پخت کیک … را هم دارند.

پرفروش ترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن در سه مدل بدون روغن، مینی سرخ کن و سرخ کن معمولی توسط برندهای بزرگ تولید کننده لوازم خانگی برقی به بازار ارائه می شوند. که هر کدام از این برندها به نوعی دارای ویژگی های خاص خود همان برند است. اما پرفروشترین برند سرخ کن بازار برندهای سرخ کن فیلیپس، دلونگی و تفال هستند. که از محبوبیت فراوانی در بین خریداران سراسر دنیا برخوردارند.

بهترین سرخ کن تفال

برند تفال با مدل سرخ کن های معمولی و بدون روغن در ظرفیت بزرگ و مینی سرخ کن و با توجه به این که برند تفال در زمینه تولید لوازم خانگی بسیار موفق عمل کرده مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌ اند. به جرائت میتوان گفت برند تفال یکی از موفق‌ترین و باکیفیت ترین برند ها در زمینه تولید انواع سرخ کن های بدون روغن در بازار است.

بهترین سرخ کن فیلیپس

برند سرخ کن فیلیپس با طراحی ظاهری مدرن و دیجیتال از برندهای خوشنام است. اگر برای شما کیفیت سرخ کن با طراحی ظاهری زیبا مهم است برند فیلیپس گزینه ای بسیار مناسب است که از کیفیت و زیبایی ظاهری برخوردارند. اما نسبت به برندهای دیگر سرخ کن های فیلیپس ظرفیت های کمتری دارند.

بهترین سرخ کن دلونگی

سرخ کن های دلونگی یکی از نمونه مدل سرخ کن های بدون روغن و کاملا رژیمی هستند. و با مقدار روغن کمی داخل محفظه سرخ کن با گردش هوال داغ و توان 1900 تا 2200 وات پرقدرت و سریع غذا را سرخ و برشته می‌کنند. سرخ کن دلونگی یک برند ایتالیایی است که با کیفیت فوق العاده بالا و دوام پذیری این برند معتبر از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار هستند.

بهترین سرخ کن بدون روغن ایرانی و خارجی

همانطور که در ابتدا این مقاله هم اشاره شد سرخ کن بدون روغن و معمولی از برندهای زیادی تولید می‌شوند. ما در بخش قبل سه برند را معرفی کردیم. اما برندهای بی نظیری مانند سرخ کن کنوود، فیلیپس، شیائومی، دلونگی، تفال … از برندهای بزرگ و مشهور هستند که با اطمینان کامل از این برندها را میتوان تهیه کرد.

خرید و قیمت سرخ کن بدون روغن

در این مقاله با سرخ کن های بدونه روغن آشنا شدیم. در این قسمت برای سهولت خرید و دیدن قیمت روز 23 مدل انواع مدل سرخ کن از برندهای برتر را لیستت کرده ایم. می‌توانید با توجه به سلیقه و انتظارتان با بررسی سرخ کن های معرفی شده بهترین سرخ کن بدونه روغن را انتخاب کنید. . با کلیک روی دکمه مشاهده قیمت و خرید محصول را با قیمت روز و مشخصات کاملتر مشاهده کنید.

معرفی بهترین سرخ کن های بدون روغن بازار

مواد غذایی سرخ‌شده در لیست محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاها قرار می‌گیرند و بسیاری از وعده‌های غذایی ما را تشکیل می‌دهند.

اما بزرگترین چالش این دسته از غذاها، چربی بسیار زیاد و مضرات آن است. دقیقا در همین لحظه است که فناوری راه حلی تحت عنوان «سرخ کن هوا» ارائه خواهد داد.

دستگاهی که سرخ‌ترین و تردترین غذاها را بدون نیاز به غوطه‌ور شدن در روغن حاضر خواهد کرد. سرخ کن بدون روغن بهترین دستگاه برای پخت سریع و آسان این قبیل غذاها است.

با خرید سرخ کن می‌توانید میزان استفاده از روغن و در نتیجه چربی غذا را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش دهید. اما یک سرخ کن با این سطح کیفیت را از چه مارکی باید خرید و بهترین سرخ کن بدون روغن چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

امروزه با تعدد برندهای معتبر در زمینه ساخت لوازم پخت و پز برقی، انتخاب بهترین مارک سرخ کن کار چندان آسانی نیست. از طرفی هر برند چند مدل با کیفیت و درجه را به عنوان پرچمدار خود معرفی کرده که همچنان در دو راهی‌های زیادی برای انتخاب بهترین سرخ کن قرار خواهید گرفت و شناسایی بهترین مارک و مدل این دستگاه محبوب و پرکاربرد فرایندی پیچیده است.

به همین واسطه، تصمیم گرفتیم در یک وبلاگ جامع و کامل به معرفی بهترین مارک های سرخ کن، بهترین مدل‌های هر برند و در آخر نکات مهم و موثر بر انتخاب بهترین سرخ کن بدون روغن بپردازیم.

در ادامه مطالعه خواهید کرد: (به ترتیب)

  • معرفی بهترین مارک های سرخ کن
  • معرفی و بررسی بهترین سرخ کن های هر برند
  • فاکتورهای موثر بر عملکرد بهترین سرخ کن

بهترین مارک سرخ کن کدام است ؟

برندهای فعال در بازار لوازم خانگی (از جمله لوازم پخت‌وپز) بسیار زیاد هستند که هر کدام در تولید محصول یا محصولات خاصی، قدرت بیشتری دارند. سرخ کن از جمله محصولات خانگی پرفروش محسوب می‌شود و به همین واسطه برندهای معتبر زیادی، ترغیب به ساخت این دستگاه کاربردی و محبوب شده‌اند.

  • فیلیپس (Philips)
  • دلونگی (Delonghi)
  • تفال (Tefal)
  • نینجا (Ninja)
  • کنوود (Kenwood)
  • سنکور (Sencor)

این ۶ برند در لیست پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بازار بیشترین سهم را دارند. در بین آنها چند مورد، عملکرد قدرتمندتری ارائه می‌کنند و اعتبار بیشتری دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. راهنما خرید لوازم آشپزخانه را مشاهده نمایید.

معرفی بهترین مارک سرخ کن : فیلیپس

فیلیپس (philips) یک برند معتبر، قدرتمند و حرفه‌ای است که شهرت بسیار زیادی را به‌واسطه تولید لوازم خانگی برقی با کیفیت به دست آورده است. سرخ کن یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند به‌شمار می‌آید که از فناوری Rapid Air برای سرخ کردن مواد غذایی بهره می‌گیرد.

بیشترین تمرکز فیلیپس در زمینه ساخت سرخ کن‌های بدون روغن با کیفیت و در عین حال خوش‌قیمت است و به همین واسطه به پرفروش‌ترین مارک سرخ کن در ایران تبدیل شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های فیلیپس، عرضه سرخ کن در بازه‌های قیمتی مختلف است. قیمت سرخ کن‌های این برند هلندی از ۲ تا ۳۰+ تومان است که می‌توان بسته به بودجه درنظر گرفته شده، دست به انتخاب زد.

سرخ کن فیلیپس HD9270

9270 پرفروش‌ترین سرخ کن برند معتبر فیلیپس است که سطح کیفی بسیار مطلوبی دارد و برای تهیه وعده‌های غذایی حجیم بسیار مناسب خواهید بود. این محصول در دسته سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس قرار می‌گیرد و میزان مصرف روغن را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

سرخ کن فیلیپس HD9270 دارای توان مصرفی ۲۰۰۰ وات است و از محفظه غذای ۶ لیتری بهره می‌برد. پنل کنترل این دستگاه لمسی و مجهز به برنامه‌های پخت آماده با قابلیت اعمال تنظیمات شخصی است.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9280

HD9280 یکی دیگر از بهترین سرخ کن‌های فیلیپس است که قابلیت و امکانات مشابهی با مدل HD9270 دارد. تنها تفاوت این سرخ کن با مدل قبلی «بهره‌مندی از سیستم IOT» است که امکان اتصال به وای فای (Wi-Fi) و کنترل از طریق گوشی را فراهم می‌کند.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9252

سرخ کن HD9252 در مقایسه با مدل 9270 و 9280 قیمت ارزان‌تری دارد. این سرخ کن بدون روغن مانند دو مدل قبلی در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود و طراحی محفظه آن کشویی و مربعی‌شکل است.

گنجایش محفظه غذای سرخ کن فیلیپس HD9252 معادل ۴.۱ لیتر و توان مصرفی آن ۱۴۰۰ وات است. محفظه غذای این محصول با روکشی نچسب و ضد خش پوشانده شده و پنل کنترل آن لمسی است.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9200

اگر به‌دنبال یک سرخ کن ارزان‌تر از این برند هستند، مدل HD9200 می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. این سرخ کن برخلاف موارد قبلی از نمایشگر لمسی بهره نمی‌برد و محفظه کشویی آن ۴.۱ لیتری است.

توان مصرفی سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9200 معادل ۱۴۰۰ وات است و دما و زمان پخت غذا به‌وسیله ولوم‌های چرخشی تنظیم می‌شود. بدن این دستگاه نیز پلاستیکی است و ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد. راهنما خرید لوازم برقی 

 

 

سایر بهترین سرخ کن های فیلیپس

  • سرخ کن فیلیپس HD9218
  • سرخ کن فیلیپس HD9260
  • سرخ کن فیلیپس HD9216
  • سرخ کن فیلیپس HD9650

معرفی بهترین سرخ کن : تفال

تفال (Tefal) یکی دیگر از بهترین مارک‌های سرخ کن است که به‌نوعی به‌عنوان برندی پیشرو در این زمینه شناخته می‌شود. تفال با طراحی سرخ کن‌های پیشرفته و مجهز به فناوری روز دنیا، تحول بزرگی در این صنعت رقم زد.

این برند فرانسوی موفق به ساخت اولین سرخ کن‌های پیشرفته، تحت عنوان Acti Fry شد. این سرخ کن‌ها با استفاده از تکنولوژی Heat Pulse غذاهای مختلف را سرخ می‌کنند.

تفال برخلاف فیلیپس (که بیشتر بر تولید سرخ کن‌های بدون روغن، تمرکز دارد) ۲ مدل مختلف از سرخ کن را تولید می‌کند سرخ کن‌های کشویی تفال طراحی مشابهی با دستگاه‌های فیلیپس دارند.

مدل‌های آسانسوری، دسته دیگر سرخ کن‌های این برند را تشکیل می‌دهند که از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند و عملکرد قدرتمند و بسیار حرفه‌ای دارند. در برخی از مدل‌های فوق‌پیشرفته این دسته از سرخ کن‌ها علاوه‌بر صفحه نمایش دیجیتال و لمسی از قابلیت تنظیم و کنترل از طریق گوشی همراه نیز استفاده شده است.

سبد سرخ کن‌های آسانسوری، گرد است و به سمت بالا باز می‌شود. ظروف داخلی هر دو نوع سرخ کن تفال قابلیت شستشو را در ماشین ظرفشویی دارند. این برند در سرخ کن‌های آسانسوری خود از پدال چرخشی بهره می‌برد تا غذا را با چرخش ۳۶۰ درجه، یکنواخت و یکدست بپزد. در ادامه چند مورد از بهترین سرخ کن‌های تفال را معرفی خواهیم کرد.

سرخ کن تفال EY201

EY201 یکی از خوش‌قیمت‌ترین سرخ کن‌های تفال است که طراحی زیبا و قدرت عملکرد بسیار خوبی دارد. توان مصرفی این دستگاه ۱۵۰۰ وات است و در دسته قدرتمندترین سرخ کن‌های بدون روغن تفال قرار می‌گیرد.

محفظه سرخ کن بدون روغن تفال EY201 نچسب و ضد خش است و ۴.۲ لیتر گنجایش دارد. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک است و ۴ کیلوگرم وزن دارد.

 

 

سرخ کن تفال EY701

یکی از پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بدون روغن بازار به‌شمار می‌آید که دارای توان مصرفی ۱۷۰۰ وات و گنجایش ۵.۶ لیتر است. کاسه این دستگاه گردشکل و از جنس سرامیک نچسب و ضد خش است.

منو و پنل کنترل سرخ کن تفال EY701 لمسی و دارای یک نمایشگر لمسی است که از ۸ برنامه پخت پرکاربرد بهره می‌برد. این دستگاه مانند سرخ کن EY201 مجهز به فناوری 3D Air Pulse technology است که حرارت را در محفظه حاوی غذا پخش می‌کند.

 

 

سرخ کن تفال FZ7600

FZ7600 بهترین سرخ کن آسانسوری تفال محسوب می‌شود که دارای یک کاسه گردشکل ۱.۲ کیلوگرمی است. (یعنی قادر به پخت ۱.۲ کیلوگرم سیب زمینی است)

توان مصرفی این محصول ۱۳۵۰ وات و پنل کنترل آن لمسی است. منوی این دستگاه مجهز به ۹ دستور پخت و محفظه آن به‌صورت شفاف طراحی شده است تا غذای در حال پخت قابل مشاهده باشد.

منبع : هایپرمال 24

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۲ ، ۱۷:۴۲
بختیار مرادی

داربست فلزی چیست؟

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۰ ب.ظ

تعریف داربست

داربست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. داربسـت ها که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها بکار می روند ساخت داربسـت ها مهارت ویژه‌ای نیاز دارد زیرا در صورت فروریختن یک داربسـت فلزی خطر تلفات جانی بسیار زیاد است. داربست فلزی در شرق استان تهران قالباً بصورت لوله های ۶متری،۳متری و قالب و بست تشکیل می شوند.ولی چون ساختمانها در متراژهای مختلفی ساخته شده اند لوله هایی با متراژهای کوچکتر وبزرگترنیز در نصب داربسـت فلزی کاربرد دارند. یکی از ویژگی های داربسـت خوب داشتن فاصله مناسب بابدنه است که معمولاً ۳۰cmاست .در بعضی مواقع نیز به دستور بنا و یا معمار و مهندسین مربوطه نسبت به نوع انجام کار در روی بدنه فاصله ها کم یا زیاد می شوند.

انواع داربست ساختمانی

انواع داربسـت ساختمانی در جنس و نحوه استفاده تفاوت هایی دارند. بطور مثال جنس آن ها چوب و فلز بوده و در انواع معلق و پایه دار موجود هستند. که می توانید آنها را از طریق افرادی که اجاره و اجرای داربسـت انجام می دهند، برای ساختمان خود تهیه کنید.

داربست فلزی

این مدل از داربسـت ها، از لوله هایی با جنس فولاد که قطر ۴.۸۳ سانتی متری داشته و به لوله های ۵ سانتی متری معروف هستند، ساخته شده اند. مونتاژ وسرهم سازی آنها به وسیله بست انجام می شود. و در اکثر موارد برای ساختمان ها از این مدل داربسـتهای فلزی استفاده می شود.

داربست چوبی

موادی که برای تهیه و ساخت این نوع از داربسـت ها استفاده می شوند، نردبان های مخصوص و چوب های گرد می باشند. این مدل از داربسـت ها معمولا به طور ثابت هستند. در حالت کلی، زمانی که برای برپایی و اجرای داربسـت ، از پل موقت، خرک و تخته استفاده کنیم، می توان گفت که یک داربست چوبی ایجاد نموده ایم.

داربست معلق

گاهی پیش می آید که لازم است کاری در ارتفاع صورت گیرد و برپاسازی داربسـت از سطح زمین امکان نداشته باشد. در این مواقع از داربست معلق که از انواع داربسـت ساختمانی است، استفاده می شود. نحوه کار داربسـت معلق به این صورت است که به دیوار های ساختمان تکیه داده می شود. این نوع از داربسـت ساختمانی به این دلیل که مانند سکو، از سطح ساختمان بیرون زده اند، به سکوی پیش آمده یا داربست معلق معروف هستند.

داربست پایه دار

در زمان های که نیاز باشد به سرعت برپاسازی داربست انجام شود، می توان از داربست پایه دار استفاده کرد. اما در این مدل از داربست ساختمانی، نمی توان بیش از یه ردیف داربست را اجرا نمود. همچنین باید توجه کرد که ارتفاع سکوی کار از سطح زمین یا از طبقه ای که داربست روی آن بنا شده است، بیش از ۴.۵ متر نشود. زیرا ایمنی کار از بین می رود. در داربست های پایه دار باید پایه ها مهار شده و کاملا ثابت شده باشند. همچنین برای بالا و پایین رفتن از این داربسـت ها، از نردبان می توان استفاده کرد.

داربست نما

بیشتر در نمایه ساختمان به صورت طول درارتفاع و عرض یک یا دو بسته میشودعرض یک متر زمانی بسته میشود که نمایه ساختمان بیشتر از۴۰سانت بیرون روی ندارداما هنگامی که نمایه ساختمان بیشتر از ۴۰ یا۵۰سانت بیرون روی داشته بشد باید عرض داربست به صورت دو متری بسته شود.

که پایه هایه داربست که به صورت عمودی گذاشته میشود یک متر از نمایه ساختمان عقب تر گذاشته شود تا مزاحم کار و تو رفتگی در کار نداشته باشیم.
نحوه بستن داربست عرض یک متر به این صورت میباشد که مثلا در یک نمایه ساختمان طول ۶در ارتفاع ۱۸از لوله هایه ۶متری و بست چهار پیچ و قالب و لوله هایه یک متری و پنجاه سانتی جهت مهارکردن داربست استفاده میشود.

قالب داربست چیست ؟

تشکیل شده از یک لوله یک متری داربست و ۲عدد بست چهارپیچ که دو لولع عمودی را به هم وصل میکنه تا معمار یا بنا بتونه تخته بنایی رویه اون بندازه و کار کنه.
هنگام بستن داربست باید زمانی که پایه به صورت عمودی برداشته میشه فاصله پایه تا پایه بعدی کمتر از ۲مترو۸۰سانتیمتر باشد بخاطر ایمنی کار زمانی که تخته انداخته میشه و دو یا سه نفر رویه هر تخته کار میکنن تخته شکم نده و یه موقع دچار شکستگی بشه.

در زمان نصب داربست، دارست قالب دومتری و زمانی که پایه هایه عمودی از ساختمان یک متر فاصله میگیره در ارتفاعات بالا بغیر از اینکه داربست در طبقات مختلف به دیوارهایه پنجره دار حایل یا به قول داربت بندا مهار میشه زمانی که ارتاف بالاتر از ۱۸متر میره معمولا و حتما باید پشت داربست اصلی یه داربست نگهدارنده نصب بشه که زمانی که احیانا کار گران ساختمان به هر نحوی این مهارهارا باز کنند اون داربستی که هم ارتفاع با داربست اصلی پشتش بسته میشه داربست نگهداره و مانع از سقوط داربست بشه که به اون نوع داربست بستن مسگن داربست کفراژ.

 

 اتصال

اتصال وسیله ای در بستن داربست هستش، زمانی که در ارتفاع و یا غیره میخوایم لوله ها رو به وصل کنیم از این وسیله استفاده میکنیم
تسکیل شده از بیست سانت لوله ۶ که لوله هایه ۵داربست داخل اون میره ‌و با دوتا پیچ که در دو سر اون قرار داره سفت میشه که باعث مرتبط شدن لوله ها به هم دیگه میشه

: داربست چهار پایه چرخدار و ثابت

معمولا برایه فضاهایه کوچکتر استفاده میشه
چها پایه ثابت زمانی هستش که کار فرما فقط در یه محل مشخص و ثابت کار داره
چهار پایه چرخدار زمانی بسته میشه که در یه فضایه باز زیر لوله ایه عمودی چرخ نصب میشه و قابلیت جاجایی داره و میتونن با جابجا کردن سرعت انجام کترو بیشتر کنن

منبع : https://darbastdamavand.ir/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۱۰
بختیار مرادی

بهترین نوع داربست کدام است؟

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۷ ب.ظ

اتصالات داربست فلزی

اتصالات داربست فلزی از لوله‎ های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است. برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله‎ ها کار سختی نیست.

تنها کافی است لوله‎ ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید.این نوع داربست برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل شود. از دیگر لوازمی که در اتصال یک داربست فلزی استفاده می‎شود باید به بست لوله ‎های افقی، میله شکاف‎ دار اتصال، پایه قابل تنظیم، صفحه زیر ستون و… اشاره کرد.

داربست فلزی به گونه ای تولید شده است که قابل استفاده مجدد باشد و از خطوط ایمنی نیز استفاده می شود. در مکان هایی که کارگران کار می کنند برای جلوگیری ازبرق گرفتگی آن مکان را به صورت کامل عایق بندی می کنند.

کارگران هنگام کار کردن با داربست فلزی باید تمام قطعات شل شده را به طور مداوم بررسی کنند. داربست فلزی در شرق تهران تمام وسایل ایمنی باید در ارتفاعات عالی پوشیده شود. کارگران باید هنگام کار با سیستم عامل های تلفن همراه اطمینان حاصل کنند که بالا بردن و پایین آمدن این سکو کارآمد است.

انواع داربست

سازه های داربست فلزی

سازه های داربست فلزی دارای سه عنصر اساسی است :

  • استانداردها
  • لجر
  • ترانزوم

 

استاندارد

استانداردها لوله های عمودی هستند که در کل ساختار اجرا می شوند و آن را به حالت ایستاده نگه می دارند. آنها وزن سازه را از طریق یک صفحه پایه مربع که بار را گسترش می دهد به زمین منتقل می کنند.

تخته

تخته لوله ها افقی هستند که استانداردها را به هم متصل می کنند تا ساختار را در جای خود حفظ کرده و از ثبات اطمینان حاصل کنند.

ترانزوم

ترانزوم ها لوله های افقی هستند که در عرض و عمود بر تخته ها قرار می گیرند تا مقاومت بیشتری به سازه داده و از سکوها در هر سطح داربست

پشتیبانی کنند.

مواد داربست فلزی

  • لوله ها
  • کوپلرها
  • تخته ها

لوله ها

لوله ها به طور معمول از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. نوع فولاد مورد استفاده به طور معمول فولاد گرم است. در شرایط خاص که خطر کابل های برق به طور مستقیم وجود دارد ، می توان از لوله های رشته ای از الیاف شیشه در ماتریس نایلون یا پلی استر استفاده کرد. تفاوت اصلی بین فولاد و آلومینیوم وزن آنها است .فولاد تقریباً 3 برابر سنگین تر از آلومینیوم است.

انواع داربست

نکات بسیار مهم در احداث داربست فلزی

برای جلوگیری از لرزش و عدم حفظ تعادل پایه هایی تقریباً هر 8 متر از پایه تا بالای داربست در سراسر سطح داربست به ساختمان متصل می شوند و در تمام سطوح محکم می شوند تا در باد، طوفان، زمین لرزه ها و… سازه دچار لغزش و از دست دادن تعادل خود نشود.

فاصله لوله های داربست (عمودی یا افقی) استاندارد است و باید در اندازه های مشخصی نصب گردد. برای داربست های عمومی حداکثر طول و ارتفاع 2.1 متر است، برای سازه های سنگین  و بزرگ اندازه به 1.8 یا حتی 1.5 متر جهت افزایش مقاومت و استحکام، کاهش می یابد، در حالی که برای دریافت مجوز ایمنی فاصله لوله ها تا لوله بعدی (عمودی یا افقی) تا حداکثر 2.7 متر مجاز است.

عرض سکو کار داربست با عرض تخته موجود و یا به دلخواه تعیین می شود، هیچ حداکثری برای عرض سازه وجود ندارد اما به صورت استاندارد عرض سازه هیچگاه نباید کمتر از 60 سانتی متر باشد، اما معمولاً چهار تخته در کنار یکدیگر دارای 87 سانتی متر عرض بصورت معمول دارند. در سازه های سنگین تر و بزرگتر ممکن است نیاز به پیج، شش حتی هشت تخته در کنار یکدیگر باشد.

ارتفاع سکو های کار با سکوی طبقه بالایی اغلب 3 متر است، همچنین با توجه به نیاز می توانند کمتر و یا بیشتر باشند لازم بذکر است که اولین طبقه از سکوی کار باید در 1.5 متری از زمان نصب گردد.

لوله داربست

لوله های داربست فلزی همانطور که از نامش مشخص است از جنس فلز تشکیل شده و در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی متفاوت قابل استفاده هستند. سایز استاندارد لوله های داربست دارای قطر خارجی ۴۸ میلی متر و طول ۶ متر است.

بست های داربست

لوله های داربست برای اتصال به یکدیگر نیازمند رابط هایی برای اتصال به یکدیگر هستند، که به این رابط ها بست داربست گفته میشود.

بست های داربست انواع مختلفی مانند: بست چهارپیچ، دو پیچ، تک پیچ، بست آهنگیر و… دارند، که محبوب ترین و پراستفاده ترین آنها بست چهارپیچ میباشد که میتواند با زاویه 90 درجه لوله های داربست را به یکدیگر متصل نمایند تا سازه ای مستحکم و مقاوم ایجاد نماید.

مقاوت بست داربست

در سازه هایی که ارتفاع بیش از 20 متر دارند، برای اتصال لوله های داربست فلزی، باید از رابط ها و بست های داربست چدنی داکتیل از نوع سنگین استفاده نمود؛ تا در اثر فشار زیاد به بست ها، مقاومت خود را از دست ندهند و در هنگام انجام کار بست ها دچار شکستگی نشوند.

شکستگی بست داربست امر بسیار خطرناک و حادثه آفرینی میباشد که حتی ممکن است باعث ریزش کل سازه داربست شود و حادثه مالی و جانی بسیار سنگینی ایجاد نماید.

* نکته مهم: حتما در انتخاب بست های داربست های خود دقت لازم را به عمل آورید، و با متخصصین این امر مشورت کنید تا بهترین بست داربست را برای پروژه شما معرفی کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

منبع : https://darbastdamavand.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۰۷
بختیار مرادی

دار بست فلزی در شرق استان تهران

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۲ ب.ظ

داربست فلزی چیست؟

داربست فلزی همانطور که از نامش مشخص است، سازه‎ای است که از فلز ساخته می‎شود. این داربست‎ها بسته به مکانی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته داربست فلزی بلند و داربست فلزی کوتاه تقسیم می‎شود. یعنی درواقع برخی از آنها برای استفاده از ساختمان‎های بلند استفاده می شود و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر کاربرد دارد. امروزه داربست فلزی یک امر عادی است. داربست لوله از دهه 1950 استاندارد صنعت بوده است. سبک است و قدرت را به خطر نمی اندازد. بدون نیاز به مهره و پیچ ، جمع آوری داربست سریع و آسان انجام می شود. فلزات مورد استفاده برای داربست به طور معمول فولاد یا آلومینیوم هستند.

داربست فلزی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. در عین حال دارای مقدار مشخصی از کشش است که به جلوگیری از ترک کمک می کند. فولاد می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند و کارگران می توانند از آن برای حمل وسایل و تجهیزات سنگین استفاده کنند. برای سازه های بلند ، فولاد یک ضرورت است زیرا وزن داربست خود به مقاومت ساختاری احتیاج دارد که فقط فولاد می تواند تأمین کند. با استفاده از داربست فلزی آبسرد ، کارگران می توانند با خیال راحت به مکان های دور دسترسی داشته باشند. با ترکیب مهاربند مورب ، می توان ساختارهایی با ثبات زیاد ایجاد کرد.

داربست فلزی در حفاظ یا جان پناه ساختمانی

معمولا ساختمان هایی که در محدوده تردد عابران پیاده، وسایل نقلیه و اساسا در محدوده پر خطر مانند: خیابان ها، کوچه ها هستند نیاز به محدوده جان پناه یا محفاظ دارد. محفاظ نوع دیگری از سازه های داربست فلزی است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی مانند ریزش سنگ، مصالح ساختمانی، ابزار آلات در محدوده پر خطر، برای جلوگیری از صدمات مالی و جانی و حفظ ایمنی عابران مورد استفاده قرار میگیرند.

داربست فلزی در مصارف ساختمانی کوچک

در ساخت آپارتمان ها در نماکاری، برق کاری، ایجاد حاشیه و فضای امن برای عابرین در خیابان و… مورد استفاده قرار میگیرد؛ و برای اتصال لوله های داربست به یکدیگر از بست داربست در نوع های سبک و سنگین استفاده میگردد.

داربست فلزی در نمایشگاه ها و غرفه ها

همانطور که در قبل اشاره شد داربست های فلزی مصارف مختلفی دارند که یکی از این مصارف غرفه ها و نمایشگاه ها میباشند. در ایجاد برخی از نمایشگاه ها برای ساخت اسکلت و بدنه نمایشگاه از داربست فلزی استفاده و میگردد، و سپس بر روی آن پوششی برای جلوگیری از ورود نور آفتاب و یا باران کشیده میشود.

ارتفاع داربست های فلزی

داربست ها میتوانند ارتفاع ها بسیاری زیادی داشته باشند تمامی لوله های داربست طول 6 متری دارند که از طریق رابط لوله داربست فلزی، لوله ها به یکدیگر متصل میشوند و میتوانند طول و ارتفاع بیشتری داشته باشند.

در داربست بندی نما و هر گونه کاری که شبیه آن می باشد به عنوان نمونه داربست : جهت رنگ کاری – سیمان کاری – سنگ کاری – رولپلاک سنگ – شیشه شویی و … معمولا با یک روش کاری داربست بندی می شوند و اختلاف آن ها در کمی بالا تر و یا پایین تر بستن قالب داربست در جهت دسترسی بهتر استاد کاران قرار میگیرد . در چنین داربست هایی که معمولا دیده اید فاصله پایه ها نسبت به یکدیگر سه متر و فاصله قالب ها از هم حدود یک و نیم متر و طول هر قالب داربست حدود یک متر براورد می شود . اینک در جهت محاسبه ابعاد داربست بندی با توجه به اندازه ها و اجناس مصرفی و هدف از داربست بندی طول محلی را که داربست در آن جا نصب خواهد شد را بر مبنای ۳ متر محاسبه و ارتفاع را بر مبنای ۱٫۵ متر در نظر گرفته می شود .

از این رو که اگر به طور نمونه طول ۱۱ متر باشد ، چون حد اکثر فاصله پایه ها ۳ متر است پس سه دهنه بسته خواهد شد و برای دهنه آخر که دو متر مانده یک پایه به فاصله دو متر نصب خواهد شد که به جز یک متر لوله دستگیره همه اجناس و اجرت نصب به مانند پایه ۳ متری است لذا طول داربست را همان ۱۲ متر در نظر گرفته می شود . مورد دیگری که برای اندازه گیری داربست مهم می باشد چگونگی محاسبه و بر آورد شکستگی های بیرون آمده و فرو رفته ساختمان است . داربست فلزی بومهن در پس و پیش های ساختمان با توجه به مطالب بالا در حالتی که برای آن فرو رفتگی یا بیرون آمدگی در داربست بندی ، مجبور به نصب پایه اضافی باشد ، طول آن شکستگی را نیز همان ۳ متر قلمداد می شود .

پایه های اصلی و زیر سازی داربست فلزی

اصول اولیه ایمن در احداث داربست فلزی بسیار ضروری است. اغلب پایه های داربست برای پشتیبانی و توزیع ایمن بار به بیش از صفحات پایه ساده نیاز دارند. داربست را می توان بدون صفحات پایه (بست کفی) بر روی بتن یا سطوح سخت مشابه قرار گیرد، اگرچه استفاده از صفحات پایه همیشه توصیه می شود و استفاده از آن به افزایش ایمنی کمک شایانی میکند. برای سطوحی مانند آسفالت استفاده از صفحات پایه مورد نیاز است. برای سطوح نرم یا خطرناک، باید از زیرسازی بنتی استفاده شود، طبق یک استاندارد واحد، یک زیر سازی باید باید حداقل 20 سانتی متر عمق داشته باشد. برای داربست های سنگین تر، ممکن است به عمق های بسیار بیشتری مانند 1 متر نیاز باشد.

حداقل اندازه پله های سازه حدود 450 میلی متر چهل و پنج سانتی متر توصیه می شود. یک فضای کاری داربست برای ایمن بودن به چندین عنصر دیگر نیاز دارد. آنها باید کاملا توسط نرده ها محصور شده باشد تا از سقوط افراد جلوگیری کند، دارای نرده های محافظ دوتایی و تخته های پا و توقف باشند تا دسترسی ایمن و مطمئن نیز تضمین شود.

مواردی الزامی که باید در کنار سازه اصلی گیرند:

سازه ها باید با توری های فلزی یا پلاستیکی محیطی ایمن را برای رهگذران، خودرو های زیر سازه، افراد دیگر در پروژه تامین کند تا با سقوط اجسام، منجر به صدمه ای به عابران و خودروها وارد نشود. داربست فلزی به ندرت یک ساختار مستقل است. برای ایجاد ثبات در داربست ، مهاربندهای داربست فلزی اغلب به ساختمان اصلی با استفاده از لوله های داربست فولادی متصل می شوند.آنها از طریق اتصالات از طریق لوله های ساختاری مانند پنجره ها ایجاد میکنند. یک لوله داخلی عمودی که از میان شکاف عبور می کند توسط یک بست داربست به داربست فلزی متصل می شود و یک لوله افقی که عبور کرده است. فاصله های فضای کار های بین دو طرف سازه، لوله ها و سطح سازه با پارتیشن های چوبی پر یا ثابت می شوند تا از استحکام بیشتر اطمینان حاصل شود.

بست چهارپیچ سنگین برای اتصال داربست به ستون های اصلی متناسب با ویژگی هایی که نیاز است به صورت بست داربست چهار پیچ یا بست داربست گردان استفاده می شود. دو طرف از راه پله های ورودی و خروجی در هر طرف برای ایجاد محیطی ایمن برای عبور و مرور استفاده می شود و از هر دو طرف با لوله های کوتاه تری به نام لوله های اتصال به سازه اصلی و از طرف دیگر به ساختمان مجاور متصل می شوند. هنگامی که مهاربندی راه پله ها بصورت کامل امکان پذیر نباشد، می توان از ایجاد اتصال در سازه ها با لوله داربست سنگین برای اتصال داربست به ساختار داخلی استفاده کرد تا حرکت افراد راحت تر باشد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده داربست فلزی

اجزای اصلی داربست لوله ها، اتصالات و تخته ها هستند.

لوله ها معمولا از فولاد یا فلز مقاوم ساخته می شوند. اگرچه یک لوله داربست کامپوزیتی وجود دارد که از لوله های فیلامنتی، الیاف شیشه و پلی استر استفاده می کند، به دلیل هزینه بالای لوله کامپوزیت، معمولاً فقط زمانی استفاده می شود که خطر کابل های الکتریکی بالای سر وجود داشته باشد که قابل جداسازی نیستند. اگر فولادی هستند، «سیاه» یا گالوانیزه هستند. لوله ها در طول های مختلف با قطر خارجی استاندارد 48.3 میلیمتر هستند. تفاوت اصلی این دو نوع لوله فلزی در وزن کمتر لوله ها به دلیل تفاوت در وزن آنها است (4 کیلوگرم بر متر و یا 4.4 کیلوگرم بر متر). با این حال، هر دو مقاومت بسیاری دارند و در برابر فشار و وزن مقاوم هستند. لوله ها معمولاً در طول 6 متر تولید می شوند که می توان آنها را به اندازه استانداردی که شما در سازه خود نیاز دارید برش داد. اکثر شرکت های بزرگ لوله های خود را با نام و آدرس خود علامت گذاری می کنند تا از کلاهبرداری ها جلوگیری کنند.

جایگاه کار در داربست

تخته یک سطح کار برای افرادی که از داربست استفاده میکنند فراهم می کند. آن از چوب ساخته شده اند و در سه ضخامت (38 میلی متر، 50 میلی متر و 63 میلی متر) با عرض استاندارد (225 میلی متر) و حداکثر طول 4 متر در دسترس هستند. انتهای تخته ها یا توسط بست های مخصوص فضای کار محافظت می شود. تخته داربست های چوبی باید شرایط استاندارد را داشته باشند. علاوه بر عرشه های چوبی، از فولاد یا آلومینیوم استفاده می شود.

علاوه بر تخته های سکوهای کار، تخته های کفی نیز وجود دارد که در صورتی زیر سازی سازه و زمینی که سازه بر روی آن احداث شده، نرم باشد و یا احتمال دارد که پایه های سازه در زمین فرو برود ، زیر داربست فلزی قرار می گیرند، البته می توان از زیر سازی بتنی، بست کفی و… نیز استفاده کرد. بهتر روش برای زیر سازی سازه استفاده از بتن و بست های کفی بصورت همزمان میباشد چرا که بهترین و مقاوم ترین نوع زیر سازی در دنیا است و تخته های چوبی ممکن است دچار شکستگی شوند.

در قوس ها که نمیتوان به مانند محل های مستقیم فاصله پایه ها را ۳ متر در نظر بگیریم (به دلیل قرار گرفتن تخته بنایی) ناگزیر فاصله پایه ها باید به هم نزدیکتر باشد که نزدیکی پایه ها بستگی به زاویه قوس دارد . در این گونه موارد فاصله هر پایه را نیز ۳ متر محاسبه میشود و به این ترتیب اختلاف هزینه داربست بندی در محل مستقیم و محل قوس دار ، برآورد می شود .

اتصالات داربست فلزی بند از لوله های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است.  داربست فلزی جابان برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله ها کار سختی نیست. تنها کافی است لوله‎ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید. تنها زمان کمی کافی است که شما یک داربست با ارتفاع بلند داشته باشید. این نوع داربست را برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل کرد. از دیگر لوازمی که در اتصال یک داربست فلزی استفاده می‎شود باید به بست لوله های افقی، میله شکاف‎دار اتصال، پایه قابل تنظیم، صفحه زیر ستون و... اشاره کرد.

داربست فلزی سکویی چیست؟

نوعی از داربست های فلزی هستند که همانطور که ذکر شد اتکایشان به دیوارهای ساختمان است. این داربست‎ها بیشتر برای زمان ‎هایی کاربرد دارند که بر پا کردن داربست از روی زمین امکان پذیر نیست یا برپایی آن هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. به این داربست‎ها داربست سکویی نیز می‎گویند زیرا مانند سکویی پیش آمده هستند. مزیت این نوع داربست فلزی این است که می‎توان آن را هنگام پایان کار جدا کرد و به ساختمان بعدی که نیاز به داربست دارد به کمک جرثقیل وصل کرد.

رایج ترین داربست فلزی کدام است؟

موارد استفاده از داربست فلزی زیاد است که مهم‎ترین و رایج‎ترین آنها استفاده از داربست فلزی برای نمای ساختمان می‎باشد؛ نمای ساختمان همیشه به چیزهایی مانند سیمان کاری، سنگ‎کاری، جوش کاری، برق‎کاری و ... وجود دارد که انجام این کارها بدون وجود داربست امکان‎پذیر نمی‎باشد.

توجه داشته باشید برای ساختمان‎هایی که بیش از 30 متر ارتفاع دارند باید از حفاظ یا جان پناه ساختمانی برای امنیت بیشتر افراد استفاده شود. درحال حاضر داربست فلزی قالبی به ‎عنوان یک سازه موقت بیشترین استفاده را در ساختمان‎سازی‎ها دارد. نوع دیگر از داربست‎های فلزی، داربست فلزی کفراژ از زیر بتون است که بیشتر نصب سقف ساختمان‎ها بلند که ارتفاعی بیش از 4 متر دارند استفاده می‎شود.

قطر بتون در این نوع داربست اهمیت زیادی دارد. هر چه قطر بتون بیشتر شود، فاصله بین پایه ها باید کمتر شود. داربست فلزی به ‎صورت کفراژ برای خفاظت از سازه اصلی نیز یکی دیگر از انواع داربست‎های فلزی است که برای ساختمان‎هایی با ارتفاع بسیار زیاد استفاده می‎شود.

منبع : داربست فلزی دماوند    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۰۲
بختیار مرادی