مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مشهد و خرید فرش ماشینی کاشان همچنین معرفی فرش نگین مشهد و فرش زمرد مشهد
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی و معرفی معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه ها

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بهترین نوع داربست کدام است؟

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۷ ب.ظ

اتصالات داربست فلزی

اتصالات داربست فلزی از لوله‎ های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است. برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله‎ ها کار سختی نیست.

تنها کافی است لوله‎ ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید.این نوع داربست برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل شود. از دیگر لوازمی که در اتصال یک داربست فلزی استفاده می‎شود باید به بست لوله ‎های افقی، میله شکاف‎ دار اتصال، پایه قابل تنظیم، صفحه زیر ستون و… اشاره کرد.

داربست فلزی به گونه ای تولید شده است که قابل استفاده مجدد باشد و از خطوط ایمنی نیز استفاده می شود. در مکان هایی که کارگران کار می کنند برای جلوگیری ازبرق گرفتگی آن مکان را به صورت کامل عایق بندی می کنند.

کارگران هنگام کار کردن با داربست فلزی باید تمام قطعات شل شده را به طور مداوم بررسی کنند. داربست فلزی در شرق تهران تمام وسایل ایمنی باید در ارتفاعات عالی پوشیده شود. کارگران باید هنگام کار با سیستم عامل های تلفن همراه اطمینان حاصل کنند که بالا بردن و پایین آمدن این سکو کارآمد است.

انواع داربست

سازه های داربست فلزی

سازه های داربست فلزی دارای سه عنصر اساسی است :

  • استانداردها
  • لجر
  • ترانزوم

 

استاندارد

استانداردها لوله های عمودی هستند که در کل ساختار اجرا می شوند و آن را به حالت ایستاده نگه می دارند. آنها وزن سازه را از طریق یک صفحه پایه مربع که بار را گسترش می دهد به زمین منتقل می کنند.

تخته

تخته لوله ها افقی هستند که استانداردها را به هم متصل می کنند تا ساختار را در جای خود حفظ کرده و از ثبات اطمینان حاصل کنند.

ترانزوم

ترانزوم ها لوله های افقی هستند که در عرض و عمود بر تخته ها قرار می گیرند تا مقاومت بیشتری به سازه داده و از سکوها در هر سطح داربست

پشتیبانی کنند.

مواد داربست فلزی

  • لوله ها
  • کوپلرها
  • تخته ها

لوله ها

لوله ها به طور معمول از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. نوع فولاد مورد استفاده به طور معمول فولاد گرم است. در شرایط خاص که خطر کابل های برق به طور مستقیم وجود دارد ، می توان از لوله های رشته ای از الیاف شیشه در ماتریس نایلون یا پلی استر استفاده کرد. تفاوت اصلی بین فولاد و آلومینیوم وزن آنها است .فولاد تقریباً 3 برابر سنگین تر از آلومینیوم است.

انواع داربست

نکات بسیار مهم در احداث داربست فلزی

برای جلوگیری از لرزش و عدم حفظ تعادل پایه هایی تقریباً هر 8 متر از پایه تا بالای داربست در سراسر سطح داربست به ساختمان متصل می شوند و در تمام سطوح محکم می شوند تا در باد، طوفان، زمین لرزه ها و… سازه دچار لغزش و از دست دادن تعادل خود نشود.

فاصله لوله های داربست (عمودی یا افقی) استاندارد است و باید در اندازه های مشخصی نصب گردد. برای داربست های عمومی حداکثر طول و ارتفاع 2.1 متر است، برای سازه های سنگین  و بزرگ اندازه به 1.8 یا حتی 1.5 متر جهت افزایش مقاومت و استحکام، کاهش می یابد، در حالی که برای دریافت مجوز ایمنی فاصله لوله ها تا لوله بعدی (عمودی یا افقی) تا حداکثر 2.7 متر مجاز است.

عرض سکو کار داربست با عرض تخته موجود و یا به دلخواه تعیین می شود، هیچ حداکثری برای عرض سازه وجود ندارد اما به صورت استاندارد عرض سازه هیچگاه نباید کمتر از 60 سانتی متر باشد، اما معمولاً چهار تخته در کنار یکدیگر دارای 87 سانتی متر عرض بصورت معمول دارند. در سازه های سنگین تر و بزرگتر ممکن است نیاز به پیج، شش حتی هشت تخته در کنار یکدیگر باشد.

ارتفاع سکو های کار با سکوی طبقه بالایی اغلب 3 متر است، همچنین با توجه به نیاز می توانند کمتر و یا بیشتر باشند لازم بذکر است که اولین طبقه از سکوی کار باید در 1.5 متری از زمان نصب گردد.

لوله داربست

لوله های داربست فلزی همانطور که از نامش مشخص است از جنس فلز تشکیل شده و در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی متفاوت قابل استفاده هستند. سایز استاندارد لوله های داربست دارای قطر خارجی ۴۸ میلی متر و طول ۶ متر است.

بست های داربست

لوله های داربست برای اتصال به یکدیگر نیازمند رابط هایی برای اتصال به یکدیگر هستند، که به این رابط ها بست داربست گفته میشود.

بست های داربست انواع مختلفی مانند: بست چهارپیچ، دو پیچ، تک پیچ، بست آهنگیر و… دارند، که محبوب ترین و پراستفاده ترین آنها بست چهارپیچ میباشد که میتواند با زاویه 90 درجه لوله های داربست را به یکدیگر متصل نمایند تا سازه ای مستحکم و مقاوم ایجاد نماید.

مقاوت بست داربست

در سازه هایی که ارتفاع بیش از 20 متر دارند، برای اتصال لوله های داربست فلزی، باید از رابط ها و بست های داربست چدنی داکتیل از نوع سنگین استفاده نمود؛ تا در اثر فشار زیاد به بست ها، مقاومت خود را از دست ندهند و در هنگام انجام کار بست ها دچار شکستگی نشوند.

شکستگی بست داربست امر بسیار خطرناک و حادثه آفرینی میباشد که حتی ممکن است باعث ریزش کل سازه داربست شود و حادثه مالی و جانی بسیار سنگینی ایجاد نماید.

* نکته مهم: حتما در انتخاب بست های داربست های خود دقت لازم را به عمل آورید، و با متخصصین این امر مشورت کنید تا بهترین بست داربست را برای پروژه شما معرفی کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

منبع : https://darbastdamavand.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۰۹
بختیار مرادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی