مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مشهد و خرید فرش ماشینی کاشان همچنین معرفی فرش نگین مشهد و فرش زمرد مشهد
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی و معرفی معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه ها

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلامت دهان و دندان و مجله ای برا آن

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۸ ب.ظ

درمانهای خانگی برای سفید شدن دندانها میتوانند بسیار موثرتر باشند، این کار از زرد شدن دندانهای شما جلوگیری میکند. جوش شیرین دارویی است که باید در حد متوسط استفاده شود. سفید شدن دندانهای با نور لیزر و اولت را بنفش (UV) موقتی است. بهترین درمان خانگی این است که دندانهای خود را قبل از خواب مسواک کنید. این منجر به دندانهای مایل به زرد یا قهوهای میشود. دندانهای همه افراد نمیتوانند همیشه سفید باشند. درمان قطعی زردی دندان با داروها و ترکیبهای خانگی در کوتاهترین زمان امکانپذیر است. این ماده اغلب در ترکیب خمیر دندانها استفاده میشود. استفاده بیش از حد جوش شیرین میتواند به مینای دندان آسیب برساند و باعث ایجاد لکهها، مجله آموزشی سلامت دندان حفرهها، التهاب لثهها، حساسیت بیش از حد دندانها و گاهی اوقات پالپیت شود. در اینجا به برخی از حقایق سادهای که باید در مورد سفید شدن دندان بدانید، اشاره میکنیم. حساسیت دندان بعد از سفید کردن طبیعی است. مالیدن برگ مریم گلی تازه روی دندانها با زردی دندانها مقابله میکند. این ماده اغلب در ترکیب خمیر دندانها استفاده میشود. لکههای سخت دندانها در این روش پاک نمیشوند. این در حالی است که استفاده از روشهای درمانی مؤثر اما کاملاً خانگی و رایگان، گزینه منطقیتری برای سفید شدن دندانها است. سفید کردن دندان با ۳۵-۳۸٪ پر اکسید هیدروژن یا بی کربنات سدیم، سفیدی با لیزر و استفاده از ماسکهای ماسکهای سیلیکونی نرم سفارشی حاوی کار بامید پر اکسید، از جمله روشهای درمانی پزشکی برای از بین بردن زردی دندان هستند. گیاهان، مفیدترین گیاه برای سفید کردن دندان در طب سنتی بدون شک مریم گلی است. دندانهای شما مانند اسفنجهایی هستند که انواع مختلف غذا مانند قهوه، چای و گوشت را جذب میکنند. انجام این روشها شاید هزینههای سنگینی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

مجله سلامت دندان پیام

داستان یا دستکم روایتی از آن که اکنون شناختهشدهتر است، مربوط به دوره قاجار و مقارن ورود تنباکو به ایران است. این کتاب کودک برای استفاده در مکتبخانهها داستان را به شکل مثنوی سرودهاست (انتشار ۱۳۱۵ خورشیدی). محل زندگی و کار آقاموشه، قصر حاکم است. از دیگر سو، چادری از جنس پوست پیاز، نشان میدهد که روایت اصلی داستان نیز مربوط به پیش از ورود اسلام به ایران نیست. صحنه در آب افتادن خاله سوسکه و تقاضا از سوار برای خبر کردن آقا موشه. در این جزوه چند صحنه داستان نیز به تصویر کشیده شدهاست. چرا که در روایت فعلی، «کشیدن قلیان بلور» نشانه رفاه و اشرافیت زنان بودهاست. قهرمان داستان شلوار پرچین و چادر سیاه پوشیده و روبندهای بلند دارد که تا زانو میرسد و تنها دو سوراخ مقابل چشمان دارد. یک نمونه مکتوب و مصور از این قصه همراه با داستانهای سلیم جواهری و چهار درویش بدون تاریخ منتشر شدهاست و نوشین نفیسی آن را در میان دو کتاب به تاریخهای ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ معرفی نمودهاست.

آیا کم مصرف کردن کلسیم از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند؟ آب پرتقال، بادام، برنج و سویا شیر غنی شده با calcium نیز منابع خوبی برای تأمین calcium اند. یک کاسه ماست متوسط، یک سوم نیاز روزانۀ بدن به calcium را تأمین می کند. کدام گروه سنی به کلسیم بیشتری نیاز دارند؟ خلاصه اینکه مقدار calcium توصیه شده توسط پزشک تان را روزانه مصرف کنید؛ نه بیشتر، نه کمتر. میزان کلسیم موجود در شیر کم چرب بیشتر است یا ماست؟ به یاد داشته باشید که هر گونه آبمیوه یا نوشیدنی حاوی کلسیم افزوده را قبل از مصرف حتماً تکان دهید. خیر. بیشتر سنگ کلیه ها از نوعی کلسیم، به نام calcium اکسالید تشکیل می شوند. میزان calcium موجود در ماست معمولاً بیشتر است. کودکان و نوجوانان 10 الی 20 سال. موجود در مواد غذایی باعث ایجاد سنگ کلیه نمی شود، وسایل پرکاربرد دندان پزشکی اما مصرف زیاد مکمل های حاوی calcium این اختلال را موجب می شوند.

مجله سلامت دندان چه بخوریم

ایمپلنت دندان یک پایه ی قوی تیتانیومی برای جایگزین ریشه های دندان می باشد. که با دندان های طبیعی شما سازگار است. در این وضعیت با گذشت زمان ، بافت اطراف دندان ها متورم ، قرمز و دردناک می شود. دلایل زیادی منجر به پوسیدگی دندان ها می شوند که رایج ترین عوامل آن عبارتند از :عدم بهداشت دهان و دندان و بیماری های مرتبط با آن. در واقع جنس تیتانیومی ایمپلنت است که باعث سازگاری کامل آن با بدن انسان و استخوان فک می شود. در بسیاری از موارد مشکلات دندان ناشی از مشکلات لثه و از بین رفتن تدریجی آن است. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، پوسیدگی دندان در بزرگسالان امری نگران کننده و متداول است. چه عواملی باعث پوسیدگی دندان ها می شود ؟ در این قسمت از بهداشت دهان و دندان به ارائه علل رایج و درمان های خانگی پوسیدگی دندان خواهیم پرداخت.

همچنین ممکن است پروتز بشکند .

پروتز متحرک هر شب باید از دهان خارج شود . انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد هرساله حدود ۳۵ هزار نفر فرد مبتلا به سرطان دهان و پوسیدگی دندان تشخیص داده می شود که میانگین سنی این افراد ۶۲ سال به بالاست . گاهی بیماران برای از بین بردن قارچ یا جلوگیری از بروز آن از دهانشویه استفاده می کنند . باید توجه داشت استفاده از دهانشویه یک یا دو بار در هفته مجاز است و مصرف دائمی آن باعث از بین رفتن باکتری های طبیعی محافظ دهان می شود . برای شستن پروتز حتما باید آن را داخل کاسه آب قرار داد . پروتز به هیچ وجه نباید از دست رها شود چون موجب ضربه به اطراف آن و نامیزان شدن اندازه ی آن می شود و ممکن است به دهان آسیب برساند . همچنین ممکن است پروتز بشکند . از طرفی ، مقاومت دهان را در برابر میکروب های خارجی کم می کند و احتمال افزایش انواع عفونت های دهانی را بالا می برد . در این مواقع سالمند باید چند روز را تا آماده شدن پروتز بعدی بدون دندان سپری کند . عروقی ، دیابت ، آلزایمر و افسردگی ، زیرا آنها نمی توانند از ایمپلنت به خوبی مراقبت کنند و بهتر است برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته از روش دیگری استفاده کنند . این کار موجب می شود فشار از روی لثه و بافت برداشته شود و بافت ها استراحت کنند . به طور کلی ، هرگونه التهاب ، قرمزی ، زخم ، تغییرات در مخاط لثه ، لق شدن دندان ها ، زردی دندان ها ، ایجاد فاصله بین دندان ها ، بوی بد دهان نیاز به بررسی بیشتری دارد . به همین دلیل وجود هر نوع زخم داخل دهانی در سالمندان که بیشتر از دو هفته پایدار بماند نیاز به نمونه برداری دارد .

چه عواملی سبب دندان درد میشود؟ قسمت مرکزی دندان که از رگهای خونی و رشتههای عصبی تشکیل شده است پالپ نام دارد. هزینه ارتودنسی 1401 علتهای مختلفی در پیدایش دندان درد دخیل هستند. عفونت موضعی بین دندان و لثه نیز منجر به آبسه پریودنتال میشود که میتواند درد دندان را ایجاد کند. مینای دندان یک لایه خارجی از دندان است که بسیار سخت و محکم میباشد در صورتی که پوسیدگی دندان از قسمتهای داخلی به مینای دندان نفوذ پیدا کرده باشد سطح پوسیدگی پیشرفته است و درد دندان بیشتر خواهد بود. در صورتی که پوسیدگی دندان تا این ناحیه پیش رفته باشد درد دندان آزار دهنده است و برای درمان نیاز به روشهای پیشرفته تری خواهد بود. آسیب دیدگی دندان در اثر ضربه به دندان یکی از علتهایی است که میتواند دندان درد را ایجاد کند. پوسیدگی دندان که سبب ایجاد یک حفره در دندان میشود نیز دندان درد را ایجاد میکند. هر چه این حفره عمیق تر و بزرگ تر باشد، ساختار دندان بیشتر خراب شده و درد بیشتری را ایجاد میکند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی