مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

مجله تخصصی فرش ماشینی و لوازم خانگی

معرفی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مشهد و خرید فرش ماشینی کاشان همچنین معرفی فرش نگین مشهد و فرش زمرد مشهد
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی و معرفی معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه ها

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

یک لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چهارشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵ ق.ظ

یک لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

laptopرابط کاربری آن بسیار شبیه به ویندوز می باشد و ابزارهایی که در آن جای گرفته اند، از ویندوز الهام گرفته شده hp z book اند. اما تمامی این ها به مرورگر کروم ختم می شود. نکته منفی این است که اکثر برنامه های سیستم عامل کروم آفلاین کار نمی کنند و حتما و حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. با این حال این مشکل در حال تغییر است چرا که تقریبا تمام کروم بوک ها از جمله Google PixelBook و.. هم اکنون می توانند برنامه های اندروید را به راحتی تمام اجرا کنند. با این وجود اگر به یک دستگاه برای برای گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل نیاز دارید، کروم بوک ها بهترین گزینه ای هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین عمر باتری آنها بیشتر، وزن بسیار کمتر و قیمت پائین تری را ارائه می دهند. 2- لپ تاپ شما 2 در 1 باشید یا خیر؟ بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار دارند که حتما تاکنون این دسته از لپ تاپ ها را دیده اید، ولی شاید با نام آنها آشنا نباشید.

  • تعیین بودجه و کاربری
  • لپتاپهای خانگی
  • ۱۶ گیگا بایت رم با سرعت ۲۶۶۶ قابل ارتقا به ۶۴ گیگ
  • حافظه داخلی
  • پردازش موازی و توزیع شده
  • از HDD و SSD در کنار هم استفاده میکنند
  • پردازنده Intel Core-i5-1035G1
  • تاریخ تأسیس: 1 آوریل 1976

laptopببینید اصولا این نوع فکر کردن در مورد خرید لپ تاپ درست نیست. مثل اینکه بگین من میخوام یه گوشی بخرم که 10 سال کار کنه. گوشی 10 سال رو کار میکنه، ولی بعد از 5 سال میبینید دوربینش دیگه نسبت به دوربین گوشی بقیه خیلی ضعیفه، در اجرای اپ های سنگین مشکل داره و ظاهرش هم خیلی قدیمی شده و از مد افتاده. 1. کیفیت بالا ربطی به خرابی نداره. فول اچ دی فعلا کافیه ولی احتمالا 5-6 سال آینده کافی نخواهد بود. پس بهتره به فکر 4k باشید که هم تعدادشون خیلی کمه و هم قیمتشون از 35 میلیون شروع میشه. 2. رم و SSD رو به راحتی میشه بعدا هم ارتقا داد. پس اهمیت زیادی نداره فعلا. 3. USB تایپ c باید داشته باشه که عملا همه لپ تاپ های جدید دارند. 7. میزان حافظه ویژگی جنبی و کم اهمیت تر کارت گرافیکه. ویژگی اصلی مدل پردازنده گرافیکیه. گرافیک حداقل 3060 باشه (6 گیگابایت حافظه اختصاصی داره). 8. فعلا اختلاف خیلی مهمی ندارن و چون لپ تاپ های DDR5 گرون هستند همون DDR4 هم کافیه. در 10 سال آینده که احتمالا DDR6 و DDR7 عرضه شدن قطعا DDR4 از رده خارج حساب خواهد شد. 9. اهمیت بالایی ندارند. چون لپ تاپ های امروز نهایت از ویندوز بعدی (احتمالا ویندوز 12) پشتیبانی کنن و نتونن ویندوزهای بعد از اون (ویندوز 13 و ویندوز 14) رو پشتیبانی کنن. 11. باطری اهمیتی نداره. چون عملا بیشتر از 4-5 سال دوام نمیاره. خواهش میکنم. موفق باشید.

توصیه رایگان در رایانه

laptopبه این مواردی که شرح داده شد، نظام صنفی رایانهای میگویند. همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، نظام صنفی رایانهای مجموعهای از قواعد و مقررات وضع شده با اهداف مختلف است. این قوانین در یک سازمان مشخص، تحت نظارت قرار میگیرند که به آن، سازمان نظام صنفی رایانهای میگویند. این مجموعه در تیرماه سال ۱۳۸۴ بر اساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار، فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است. این مرکز با تلاشهای بسیار دست اندرکاران ICT کشور و با اهداف مختلف پدید آمد. خوب است بدانید که سازمان نظام صنفی رایانه ای، از سال ۱۳۷۳ به عنوان انجمن شرکت انفورماتیک فعالیت داشته و توانست فعالیت خود را در سال ۸۴ گسترش دهد. پس از برگزاری اولین انتخابات در سال ۸۴، این سازمان فعالیت خود را دراستانهای تهران، اردبیل، اصفهان، کرمان، یزد، فارس، خراسان رضوی، همدان، قزوین و…

در واقع پاسخ به این سوالها کاملا متفاوت است. یعنی پاسخ به این سوال مستلزم رعایت کردن موارد بسیار زیاد است که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. در بالا راجع به این قضیه اشاره کردیم که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد. حالا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه موارد منجر به فاسد شدن باتری لپتاپ ایسوس شده و چگونه میتوانیم جلوی این اتفاق را بگیریم. اولین و مهمترین موردی که میتوان به آن اشاره کرد، همان بحث چرخههای زیاد است. یعنی هر چقدر که باتری را بیشتر شارژ کنید و شارژ آن به پایان برسد و این چرخه را تکرار کنید، عمر آن را زودتر تمام خواهید کرد. برای این کار بهتر است در لپتاپهای پرچمدار، هنگام استفاده در طول روز، اجازه دهید باتری به مرز 100 درصد برسد و آن را از حالت شارژ خارج نکنید. چرا که سیستم لپتاپهای جدید و مدل بالا طوری طراحی شده است که میتواند به محض رسیدن شارژ به مرز 100 درصد جریان را یکسره کرده و جلوی شارژ بیش از حد باتری را بگیرد.

در سالهای اخیر شرکت ای دیتا که اکثراً با هاردهای اکسترنال و حافظههای رم خود شناخته میشود، به دنیای لپ تاپها و اولترابوکهای قدم گذاشته است. اولترابوک ADATA XPG XENIA 14 - i7 با یک نمایشگر 14 اینچی، طراحی باریک، بدنهای از جنس آلیاژ منیزیم و وزنی در حدود 970 گرم یکی از بهترین محصولات ADATA است. شاید بتوان گفت این محصول بهترین لپ تاپ جمعوجور بازار ایران است. اولترابوک ADATA XPG XENIA 14 - i7 از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 اختصاصی XPG HUNTER و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD انحصاری XPG GAMMIX S50 Lite بهره میبرد. از این رو انتظار میرود لپ تاپ جدید ای دیتا سرعت بسیار بالایی در اجرای نرم افزارها داشته باشد. در نظر داشته باشید این لپ تاپ توسط لابراتوار تخصصی شهر سخت افزار نیز بررسی شده و نشان «Editor's Choice» را کسب کرده است. از این رو برای اطلاعات بیشتر و مشاهده عملکرد اولترابوک ADATA XPG XENIA 14 میتوانید از این لینک به مطلب بررسی تخصصی این محصول دست یابید.

لپ تاپ نظرات و نکات

این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و به طور کلی سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند. بسیاری از مشتریان در هنگام خرید، بخش هایی از جمله اتصالات برق، ورودی ها و دستگاه های اتصالی از جمله وای فای و بلوتوث یا HDMI را بررسی نمی کنند. خرابی این بخش ها که عمدتا بخش های متصل به برد لپ تاپ شما هستند، ممکن است در آینده هزینه های زیادی برای شما محتمل شوند. اما کار نکردن یکی از پورت های USB یا درایو نوری، مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند و با هزینه کمی قابل رفع می باشد. همچنین با دنبال کردن آموزش تعمیرات لپ تاپ در مجله کِی لپ، تا حد بسیار زیادی با نحوه باز و بسته کردن، ارتقا قطعات و تعویض بخش های مختلف لپ تاپ آشنا می شوید.

نظام صنفی رایانه ای چیست؟

laptopاحتمالا تا به امروز بارها با عبارت نظام صنفی برخورد کردهاید، اما بسیاری از افراد از مفهوم دقیق آن بیخبراند. در تعریفی مختصر آمده است که منظور از نظام صنفی، قواعد و مقررات مربوط به سازمان میباشد که در آن وظایف، اختیارات، حدود و حقوق افراد و واحدهای صنفی مشخص میشود. در این مطلب قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که نظام صنفی رایانه ای چیست و چه کاری انجام میدهد؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. نظام صنفی رایانه ای چیست؟ در آغاز این مطلب، لازم دانستیم در ابتدا نظام صنفی رایانهای را تعریف کنیم. منظور از این عبارت، قواعد و مقررات وضع شدهای است که به منظور ساماندهی، ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و منظم کردن فعالیتهای تجاری رایانهای مجاز، پدید آمدهاند. لازم به ذکر است که این قوانین در جهت حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار وضع میشود و تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک کشور قرار میگیرد.

  • ورودی هدفون و میکروفون داخلی
  • ضد آب
  • هارد ssd یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: ۲۴ اینچ
  • ارائه طیف گسترده ای از طراحی و فاکتورهای فرم لپ تاپ ها

3- خروجی (Output): هر چیزی که از کامپیوتر خارج می شود خروجی نام دارد. خروجی ها به داده هایی می گویند که برای انسان قابل خواندن هستند و روی صفحه نمایش کامپیوتر (مانیتور) نمایش داده می شوند. در صورت تمایل می توان خروجی را در دستگاه های ذخیره سازی ذخیره کرد. دستگاه های خروجی داده های پردازش شده توسط CPU به شکلی که برای انسان قابل فهم باشد تبدیل می کنند. 4- ذخیره سازی (Storage): دستگاهی که از آن برای ذخیره داده های یک سیستم کامپیوتری استفاده می شود، دستگاه ذخیره سازی یا انبارش نام دارد. کار دستگاه های ذخیره سازی، ذخیره داده های دیجیتال است. این دستگاهها می توانند داده ها را در حین کار کامپیوتر و پس از پردازش داده ها ذخیره کنند. دو نوع ذخیره سازی وجود دارد: ذخیره سازی فرار (volatile) و غیر فرار (non-volatile). ذخیره سازی فرار داده ها را فقط تا زمانی که منبع تغذیه (برق) متصل است ذخیره می کند، اما ذخیره سازی غیر فرار می تواند داده ها را حتی پس از قطع منبع تغذیه نیز به طور دائم ذخیره نماید.

چگونه میتوان بودن در بالاترین 10 با لپ تاپ

laptopدر فضاهای عمومی و در اتاق هتل دسترسی افراد ناشناس به وسایل شما زیاد است و به همین دلیل از تکرار چنین اشتباهی به شدت خودداری کنید. همچنین رها کردن این وسایل یا هر کیف دیگری در داخل خودرو نهتنها احتمال سرقت آنها را بالا میبرد، بلکه به احتمال زیاد با شیشه شکسته خودرو هم مواجه میشوید. بخش دوم از کارهایی که بعد از سرقت لپ تاپ میتوانید انجام دهید، شامل روشهایی میشود که امکان استفاده یا فروش لپ تاپ را از سارق میگیرید و با استفاده از حربههای مختلف آن abidar stok را پیدا میکنید. این سادهترین راهکاری است که میتوانید برای پیشگیری از سرقت لپتاپ انجام دهید. برای این کار تنها کافی است در یک قسمت مخفی از لپ تاپ اسم خودتان یا یک علامت خاص را حک کنید و به عنوان علامت مشخصه در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که این علامت باید کاملاً اختصاصی و مربوط به خودتان باشد و پیدا کردن آن برای سارق بسیار سخت باشد.

رایانه برای موفقیت شما ضروری است. این را بخوانید تا بدانید چرا

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد لبتاپ استوک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۹
بختیار مرادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی